برگزاری آیین سوگواری وفات حضرت خدیجه در کانون «بقیه الله (عج)» خفر

فاخری از برگزاری آیین سوگواری سالروز ارتحال حضرت خدیجه (س) به همت کانون فرهنگی و هنری «بقیه الله (عج)» شهرستان خفر خبر داد.

«محمد باقر فاخری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه (س)، آیین سوگواری و عزاداری در کانون فرهنگی و هنری «بقیه الله (عج)» شهرستان خفر برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «بقیه الله (عج)» خفر افزود: این مراسم امشب و در سالروز وفات این بانوی بزرگ جهان اسلام، از ساعت 21 در کانون فرهنگی و هنری «بقیه الله (س)» خفر برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (س)، در سراسر عمر شریفش یار و همراه پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) بود، عنوان کرد: دوراندیشی، عفت، پاکدامنی، شرافت، شکیبایی، صاحب اندیشه و... از ویژگی ها و شاخصه های بارز حضرت خدیجه بوده است.

 

فاخری با دعوت از اهالی مسجد برای حضور در این مراسم معنوی، عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک برای حضور در این مراسم مورد تاکید است.

 

به گزارش شبستان، «خَدیجَه» دختر خُوَیلِد»، مشهور به «خدیجه کبری (س)» و «ام المؤمنین»، نخستین همسر پیامبر اکرم (ص) و مادر حضرت زهرا (س) است.

 

 وی قبل از بعثت با حضرت محمد (ص) ازدواج کرد و اولین زنی است که به وی ایمان آورد؛ «خدیجه» همه ثروت خود را در راه نشر اسلام به کار گرفت.

 

پیامبر(ص) به احترام «خدیجه»، در طول حیات او همسری دیگر برنگزید و پس از درگذشت وی همواره از او با نیکی یاد می‌کرد؛ پیامبر از این بانوی بزرگ جهان اسلام ۲ پسر به نام‌های «قاسم» و «عبدالله» و چهار دختر به نام‌های «زینب»، «رقیه»، «ام کلثوم» و »فاطمه (س)» داشت؛ بنابراین همه فرزندان پیامبر اسلام (ص) به جز «ابراهیم»، از خدیجه (س) بودند.

 

«خدیجه (س)» سه سال قبل از هجرت، در ۶۵ سالگی در مکه درگذشت و پیامبر (ص) او را در قبرستان «معلاة» به خاک سپرد.

 

 

کد خبر 1048781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha