سالانه ۵۰۰ هزار زائر پاکستانی به مشهد و حرم مطهر رضوی مشرف می شوند

قریشی گفت:شهر مشهد و حرم نورانی امام رضا(ع) سالانه پذیرای بیش از ۵۰۰ هزار زائر پاکستانی است که این تعداد به دلیل وجود امنیت بالا در این حریم نورانی در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «شاه محمود قریشی» در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اقدامات گسترده آستان قدس رضوی در پذیرایی از زائران پاکستانی حرم مطهر امام رضا(ع) از تولیت این آستان مقدس قدردانی کرد و گفت: شهر مشهد و حرم نورانی امام رضا(ع) سالانه پذیرای بیش از ۵۰۰ هزار زائر پاکستانی است که این تعداد به دلیل وجود امنیت بالا در این حریم نورانی در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

 

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز خرسندی از تشرف به آستان قدسی حضرت رضا(ع) افزود: اعتقاد قلبی من این است تا زمانی که در این جایگاه مقدس نباشی، نمیتوانی حال و هوای معنوی آن را درک کنی.

 

وی با تأکید بر اینکه این سفر علامتی برای اتحاد مسلمانان است، تصریح کرد: این ملاقات نیز یکی از بهترین ملاقاتهای کاری من به حساب میآید و از دولت جمهوری اسلامی ایران که زمینه این حضور را فراهم کرد، تشکر می کنم.

 

قریشی با اشاره به دیدارهای جداگانه ای که در طول سفرش به ایران با رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزیر امور خارجه داشته است، گفت: از حمایتهای صمیمانه رهبر معظم انقلاب از مردم مظلوم کشمیر تشکر میکنم چرا که ایشان بارها در حمایت از این مردم ستم دیده صحبت کرده اند.

 

وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز خرسندی از اینکه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در بسیاری از موارد و مسائل بینالمللی هم سلیقه هستند، گفت: اعتقاد دارم کشورهای اسلامی با اتحاد می‌توانند شرایط بهتری را برای جهان اسلام به ارمغان آورند.

کد خبر 1048805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha