احداث  ۴۷۳۸ واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد

نیک‌اقبالی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح اقدام ملی مسکن چهار هزار و ۷۳۸ واحد ساخته و تحویل مردم داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲ اردیبهشت ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار بویراحمد، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شهردار یاسوج و جمعی از مسئولان آغاز شد.

 

«پژمان نیک‌اقبالی»  در این آئین با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی نظام خانه دار شدن افراد بی سرپناه است، گفت: این طرح در شهرهای دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد از ماه‌های گذشته آغاز شده، اما در یاسوج به دلایلی این کار با تأخیر صورت گرفت.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت اقدام طرح ملی مسکن ۴۷۳۸ واحد ساخته و تحویل مردم داده می‌شود.

 

وی افزود: در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی بهتر است و به عنوان نمونه در گچساران سقف طبقه دوم زده شده است.

 

نیک‌اقبالی گفت: در یاسوج به دلیل کمبود زمین، باید از ظرفیت زمین‌های مازاد استفاده می‌کردیم. بخش عمده‌ای از این زمین متعلق به راه و شهرسازی بود که در طی سال‌های گذشته بابت بدهی به شهرداری واگذار شده بود که با کمک شهرداری و شورای شهر یاسوج این زمین تعویض و برای ساخت آزاد شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۲۰۵ واحد در قالب ۱۱ بلوک را آغاز می‌کنیم و ارزش روز این زمین نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان است و ارزش ساخت بیش از ۱۰۰ میلیارد و در مجموع بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای این سایت هزینه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در یک زمین قیمتی و با ارزش ساخته می‌شود، گفت: این سایت [واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی] ارم دارای فضای سبز، مذهبی و آموزشی است.

 

نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه کارگزار این سایت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است، ادامه داد: آورده‌ی مردم هر نفر ۴۰ میلیون تومان است که بانک مسکن نیز، ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون به اشخاص تسهیلات می‌دهند. در مجموع آورده‌ی مردم هفت میلیارد تومان است و ستاد اجرایی با آورده‌ی مردم و تسهیلات این سایت [مسکونی] را می‌سازد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ۳۶۵ واحد دیگر کمبود زمین داریم و درخواست می‌کنیم تا دو قطعه زمین در منطقه بلکو را به ما بدهند تا ما تعداد واحدهای ساخته شده را افزایش دهیم.

 

وی گفت: در شهر سی‌سخت پروژه اقدام ملی مسکن را در دستور کار داریم.

 

کد خبر 1048812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha