با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجازه ندهیم ایثار مدافعان سلامت پایمال شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مدافعین سلامت راه شهدای کربلا را پیش گرفتند، گفت: مدافعین سلامت از حق حیات خود می گذرند، تا سلامت شهروندان تضمین شود. بایستی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجازه ندهیم ایثار آنها پایمال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(۲اردیبهشت) مصادف با نهمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران حاضر در دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران به مفهوم بیت "خدایا مرا از عذاب خودت پناه بده من اسیرم و می‌ترسم ولی در مقابل تو خاضعم" از امیرالومنان علی (ع) اشاره و اظهار کرد: پیام این شعر همین است؛ باید از خدا درخواست پناهندگی کنیم یکی از شیوه‌های نجات و دفاع پناهندگی است، منتها ما انسانها نمی‌دانیم به چه کسی پناه ببریم‌، و اشتباها به گرگ پناه می‌بریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه یک سری از علی دور می‌شدند و به معاویه پناه می‌بردند، گفت: برخی از خادمان فرار کرده به خائنان و جانیان پناه می برند که کاری غلط است، الان هم بعضی از جمهوری اسلامی فرار کرده به قدرت شیطانی پناه می‌برند، باید بدانیم به چه کسی پناه ببریم.

 

وی اذعان کرد: گاهی خطرات دنیوی و صدمات مالی برایمان مهم می‌شود کلی به خطرات آخرت فکر نمی‌کنیم و آن را در نظر نمی‌گیریم، در حالی که ائمه اطهار(ع) اینگونه رفتار نمی‌کردند، تنها به فکر خدمت به مردم و عذاب آخرت بوده و از خدا و آخرت می‌ترسیدند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: امیرالمومنان علی (ع) از جهنم به خدا پناه می‌بردند و بیان می‌کردند من خائفم، اسیر نفسم، که یک معنای دیگری دارد، در حالی که ما که معصوم نیستیم اصلا ترسی نداریم.

 

وی عنوان کرد: باید عملا به خدا پناه ببریم و در مقابلش تسلیم شویم، حلال و حرام سرمان شود، خضوع داشته باشیم، از عذاب آخرت بترسیم، درس بزرگ اهل بیت (ع) همین است که حتی در آن شرایط بسیار سخت این شیوه را دنبال می‌کردند‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به شب عاشورا، اضافه کرد: حضرت امام حسین (ع) مهلت گرفت یک شب جنگ تاخیر بی‌افتد تا قرآن بخواند! ماه رمضان ماه قرآن است باید حتما در این ماه یک ختم قرآن داشته باشیم در ماه‌های دیگر نیز یک ختم، تا در طول سال هر مسلمان یک ختم قرآن داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان تصریح کرد: برخی از اصحاب حسین (ع) در شب عاشورا وظیفه پاسداری را برعهده داشتند همانطوری که الان هم مدافعین امنیت و حرم راه یاران کربلا را در پیش گرفتند.

 

وی تصریح کرد: شهدای مدافع امنیت و شهدای مبارزه با کرونا هر دو از حق حیات و زندگی خود می گذرند، مدافعان امنیت حق حیات خود را تقدیم امنیت این کشور کردند و شهدای سلامت زندگی خود را تقدیم سلامت شهروندان نمودند. باید با رعایت شوه نامه های بهداشتی اجازه ندهیم ایثار و از خودگذشتگی این مدافعین سلامت پایمال شود.

کد خبر 1048817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha