پیش بینی های لازم برای گذر از پیک تابستان صورت گرفته است

رخشانی مهر به موضوع مصرف برق و آب به ویژه در فصل تابستان اشاره داشت، گفت: پیش بینی های لازم برای گذر از پیک تابستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر شب گذشته (پنجشنبه دوم اردیبهشت) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما که به موضوع مصرف برق و آب به ویژه در فصل تابستان اشاره داشت، گفت: به رغم این که امسال کاهش قابل توجهی در نزولات آسمانی داشته ایم، برای تامین برق پایدار، پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است تا پیک تابستان امسال را هم به خوبی بگذرانیم.

 

وی درباره اقداماتی که در این زمینه در دستور کار قرار گفته است اشاره کرد و گفت: جمع آوری رمزارز‌های غیرمجاز، کاهش ۵۰ درصدی مصرف در ادارات دولتی و تعدیل روشنایی معابر و یک درمیان کردن چراغ‌ها از اقداماتی است که برای مدیریت تامین پایدار برق انجام می شود.

 

رخشانی مهر با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در فروردین گفت: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی داریم که باید همکاری کنند و مصارفشان را کاهش دهند. با آگاه سازی و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از آبان ماه ۶ درصد از جمعیت پرمصرف‌ها کاسته شده است.

 

معاون هماهنگی توزیع توانیر ادامه داد: حدود ۲۴ هزار مگاوات نیاز مصرف بخش سرمایش است و شهروندان کولر‌های گازی را روی ۲۴ درجه و کولر‌های آبی را روی دور کند بگذارند تا مصرف برق به حداقل برسد.

کد خبر 1048857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha