نماینده اصلح باید برای منافع مردم با کسی رودربایستی نداشته باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه نماینده اصلح باید برای منافع مردم با کسی رودربایستی نداشته باشد، گفت: رئیس‌جمهور و هر کس که به نحوی نماینده مردم محسوب می‌شود باید حافظ منافع مردم بوده و با روحیه انقلابی وارد میدان شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (سوم اردیبهشت) در خطبه های مجازی این هفته مرکز خراسان شمالی ضمن تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری(س)، گفت: آن حضرت زنی بسیار فاضل و کامل بود و در راه اسلام سختی های بسیاری را در کنار نبی مکرم اسلام تحمل کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی جهاد و انفاق را از جمله ویژگی های بارز حضرت خدیجه(س) برشمرد و افزود: این بانوی بزرگ اسلام تا زمانی که از دنیا رفت حتی یک لحظه هم به ایمان پیامبر شک نکرد و در کنار پیامبر به مبارزه و جهاد پرداخت.

 

 

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، گفت: مبارزه با نفاق توسط امام حسن (ع) مبارزه خاصی بود و ایشان به حقیقت در بحث صلح، آبروی خود را با خداوند معامله کرد.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اگر امام حسن (ع) بر طبل جنگ می‌کوبید این جنگ با کفر نبود، بلکه جنگ با نفاق و کسانی بود که در ظاهر ادعای ایمان داشتند، اما در واقع دشمن دین بودند، به‌گونه‌ای که حتی بسیاری از کسانی که اطراف امام حسن (ع) بودند جیره‌خوار جبهه نفاق بودند.

 

 

 

وی بیان کرد: اگر جنگ امام حسن (ع) با معاویه ادامه پیدا می‌کرد اندک افراد بصیر و مؤمنی که در کنار امام بودند کشته می‌شدند و شاید دیگر نامی از اسلام باقی نمی‌ماند، به همین دلیل امام حسن (ع) بهترین و صحیح‌ترین تصمیم را گرفت.

 

 

 

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به سومین سالگرد رحلت آیت‌الله مهمان‌نواز، اظهار کرد: 92 سال از عمر این عالم بزرگ در راه احیای دین اسلام و تبلیغ صرف شد.

 

 

وی افزود: این عالم فقید بعد از انقلاب هم بیش از سه دهه امامت جمعه بجنورد را بر عهده داشت و سه دوره هم در مجلس خبرگان نماینده مردم بود.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری همچنین با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای اصلح، عنوان کرد: انقلابی و شجاع بودن از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح است.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: رئیس‌جمهور و هر کس که به نحوی نماینده مردم محسوب می‌شود باید حافظ منافع مردم بوده و درد آن‌ها را بشناسد، پای منافع مردم بماند و در دفاع از منافع مردم با روحیه انقلابی و شجاعت عمل کند.

 

 

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و نماینده منتخب مردم باید جلوی دست‌درازی دشمنان داخلی و خارجی به منافع مردم را ببندد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید با کسانی که در داخل احتکار و اختلاس کرده و معیشت و زندگی مردم را دشوار می‌کنند مبارزه کرده و ریشه فساد را در درون مملکت خشک کند و پای منافع مردم با کسی رودربایستی نداشته باشد.

 

 

 

کد خبر 1048928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha