پروژه ها را به شکلی برنامه ریزی و توزیع می کنیم که تامین مالی شوند

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه پروژه ها را به شکلی برنامه ریزی و توزیع می کنیم که تامین مالی شوند گفت: پروژه ها باید هر چه سریع‌تر کارسازی و مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «قاسم سلیمانی دشتکی» ظهر امروز (جمعه 3 اردیبهشت) در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی شهرستان آبادان که در سالن اجتماعات الغدیر فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، از برگزاری 26 نشست با شهرستان ها و با حضور نمایندگان، مردم داران، ائمه جمعه و مدیران شهرستانی و استانی از ابتدای حضور خود در استان خوزستان تاکنون خبر داد و اظهار کرد: از 13 شهرستان به صورت میدانی بازدید کردیم و نمای کلی از وضعیت استان ترسیم شده تا در بودجه 1400 و تامین منابع بتوانیم به شهرستان های استان خوزستان کمک کنیم.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه منابع تحت اختیار ما استانی، ملی و ملی استانی هستند افزود: برخی از منابع ما نهادها و بنیادها و دستگاه های حمایتی، مناطق آزاد، نفت خیز و سایر سرمایه گذاران هستند که باید مسئولیت اجتماعی خود را داشته باشند و به آنها عمل کنند.

 

وی تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم حرکت خوبی را انجام دهیم باید از چند منبع مالی با هم استفاده کنیم؛ به عنوان مثال علاوه بر منابع استانی، ملی و ملی استانی، منابع مناطق محروم و امور روستایی ریاست جمهوری است که منابع خوبی نیز در اختیار استان ما قرار دارد، باید آنها را به درستی با یکدیگر ادغام و هدایت کنیم تا بتوانیم پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

 

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در این راستا پروژه های استان را اولویت بندی کردیم و اعتباری که برای شهرستان آبادان از این منابع اختصاص دادیم 470 میلیارد ریال بود، 2 منبع دیگر از مناطق محروم که بالغ بر سه هزار و 700 میلیارد ریال و یک هزار و 700 میلیارد ریال است هنوز در سطح ملی مناطق محروم توزیع نشده که می توانیم از آن نیز استفاده کنیم، در مجموع اعتباری بالغ بر 12 هزار و 450 میلیارد ریال از طریق منبع ملی مناطق محروم و روستایی به استان خوزستان اختصاص داده شده است.

 

وی بنیاد علوی و برکت را از منابع مهم عنوان کرد و ادامه داد: در راستای جذب اعتبار از این منابع پیگیری های بسیار خوبی را در سطح کلان کشور انجام دادیم، آبادان و خرمشهر علاوه بر تخصیص منابع ملی و استانی، منطقه آزاد اروند نیز می تواند در بسیاری از بخش ها سرمایه گذاری کلانی را داشته باشد.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه پروژه ها را به شکلی برنامه ریزی و توزیع می کنیم که تامین مالی شوند ابراز کرد: اکنون پروژه ها را تقسیم بندی و اولویت بندی کردیم و برخی از آنها که با حداکثر 120 میلیارد ریال جمع بندی می شوند باید به سرعت آنها را ساز ماده ای کنیم.

 

وی ادامه داد: از معاون عمرانی استانداری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و همچنین دستگاه های اجرایی می خواهم پروژه ها را هر چه سریعتر کار سازی و مشخص کرده و از این منابع اعتبارات آنها را تکمیل کنند تا به اتمام برسند، برای سایر پروژه ها نیز باید از دیگر منابع مختلف استفاده کنیم.

 

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه تا اقدامی از دستگاه های اجرایی خواستیم فوری نگویند ما اعتبار نداریم اذعان کرد: بنده، معاون فنی عمرانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، نمایندگان باید برای تامین منابع مالی پروژه ها دست به دست هم دهیم تا آنها جمع شوند.

 

وی خطاب به مدیران دستگاه هاس اجرایی تاکید کرد: همه مدیران باید با سعه صدر و برنامه ریزی دقیق پاسخگو باشند، امیدواریم به جمع بندی مناسبی در این شهر شهید پرور، غیور و مردم بسیار علاقه مند به نظام و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران برسیم.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: مردم این شهرستان شایسته خدمات بسیار قوی و بیشتری هستند، روز گذشته در خرمشهرو مرزهای شلمچه و چذابه بودیم و امروز در آبادان هستیم که امیدوارم این نشست نتایج بسیار مفید، اجرایی و عملیاتی را در پی داشته باشد.

 

کد خبر 1048932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha