آبادان نیازمند توجه ویژه در حوزه زیرساختی است

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به عقب ماندگی های آبادان در حوزه زیرساختی، بر توجه جدی به این شهرستان تاکید کرد و گفت: پس از هشت سال جنگ تحمیلی تاکنون آن گونه که باید و شاید به این شهرستان نگاه نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی شهرستان آبادان که به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد، خطاب به مجموعه مدیران اظهار کرد: پیگیری های میدانی مدیران جهت رفع مشکلات مردم و خصوصا پروژه هایی که برخی از آنها گاهی به فراموشی سپرده می شود و هزینه های کلانی روی دوش استان به جای می گذارد قابل تحسین است.

 

امام جمعه آبادان خطاب به استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم ما این نوع تفکر و مدیریت جهادی و انقلابی را می خواهند افزود: از استاندار خوزستان می خواهیم نسبت به عقب افتادگی آبادان در حوزه های مختلفی اهتمام ورزند چرا که مردم گلایه مند هستند و پس از هشت سال جنگ تحمیلی از دهه 70 تاکنون آن گونه که باید و شاید به این شهرستان نگاه نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه آبادان نباید با هیچ کدام از شهرستان‌های استان خوزستان مقایسه شود اضافه کرد: آبادان در هشت سال جنگ آبادان خط مقدم جبهه بود و شهرستان های دیگر در این مدت اعتبارات خود را داشتند اما این شهرستان زمین خورده و نیازمند توجه جدی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه این ظلم به آبادان است که در حوزه‌های مختلف مانند گمرکات در شهرهای دیگر ورود کالاها به راحتی انجام می شود اما به آبادان ورود ممنوع است عنوان کرد: آبادان در گذشته مرکز ورود کالا بوده و بیشترین اشتغالزایی را داشته اما اکنون پس از 42 سال دغدغه آن را داریم که مشکل گمرکات آبادان حل شود.

 

وی با بیان اینکه اکنون نفت و آب را از آبادان به استان های دیگر می برند تصریح کرد: یکی از منابع اشتغالزایی آبادان، نخل ها و میان نخلی های آبادان در اروندرود و بهمنشیر بوده که متاسفانه اکنون این زیرساخت ها از بین رفته است.

 

امام جمعه آبادان خواستار نگاه ویژه به این شهرستان شد و اذعان کرد: استان خوزستان و به ویژه آبادان نیاز به بومی سازی دارد، بومی سازی هم از لحاظ پیمانکاران و هم کارگرانی که می خواهند به کارگیری شوند و این درحالی است که وقتی آبادان این همه نیروهای بیکار دارد نیروی کار را از بیرون از آبادان وارد می آورند.

 

وی مسئله رفع موانع برای شهرک های صنعتی را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و یاد آور شد: از استاندار خوزستان می خواهیم با همین فرمان مطالبه گری جدی برای رفع مشکلات مردم پیشتازی کند که امیدواریم با پیگیری های ایشان مطالبات استان به نتیجه برسد و مشکلات رفع شود.

 

«سید محمد مولوی» نیز با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه ها از جمله منطقه آزاد اروند، پالایشگاه، پتروشیمی و ... در آبادان در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی اظهار کرد: در حوزه اشتغال ظرفیت های داریم که مغفول مانده اند که در این راستا باید کارگروه تخصصی ویژه ای در حوزه بنادر و گمرکات با حضور نیروهای نظامی، انتطامی و امنیتی تشکیل شود، با این کار دیگر بنادر و گمرکات ما رو به تعطیلی نمی روند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اکنون در این حوزه گمرک و بندر ما تعطیل هستند چرا که هم در دفعات سفر و هم در هزینه سوخت دولتی مشکل دارند افزود: چندین بندر در شهرهای آبادان و خرمشهر وجود دارد که متاسفانه مغفول مانده اند لذا انتظار می رود در این زمینه کمک شود.

 

وی از استاندار خوزستان خواست به ستاد تسهیل شهرستان آبادان یکسری ظرفیت های جدیدی تفویض کند و ادامه داد: این ستاد تشکیل شده تا مسئله اشتغال را روان کند اما در نهایت یک بانک تمام زحمات را به هدر می دهد.

 

مولوی اضافه کرد: یکی از ظرفیت های موجود که در حال حاضر نیاز به توجه ویژه دارد شهرک های صنعتی است که اکنون بالغ بر یک هزار و 500 نفر در آنجا مشغول به کار هستند که با تسهیلاتی که منطقه آزاد می تواند ارائه دهد، برای بیش از یک هزار نفر شغل ایجاد می شود؛ شهرک‌های صنعتی ما هم در حوزه زیرساختی و هم در دیگر حوزه ها با مشکلات فراوانی مواجه هستند که نیازمند توجه جدی هستند.

 

وی همچنین در خصوص مشکلات حوزه مسکن، جاده فقاص، پل و انهار اروند و  لایروبی بنادر، شیلات و ... سخنانی ایراد کرد و خواستار رفع این مشکلات از سوی استانداری شد.

 

کد خبر 1048966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha