توقف تغییر کاربری غیر مجاز در یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان شیراز

سیروسی گفت: تغییر کاربری غیر مجاز در بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان شیراز متوقف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (شنبه 4 اردیبهشت) از شناسایی بیش از یک میلیون متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون تغییر کاربری غیر مجاز در بیش از یک میلیون و 100 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان شیراز، شناسایی و متوقف شد.

مدیر جهاد کشاورزی شیراز افزود: این اقدامات با حضور به موقع یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شیراز ورت گرفت و منجر به  شناسایی و جلوگیری از ادامه کار بیش از ۷۰ مورد تخلف شد.

وی اضافه کرد: تشدید نظارت های میدانی از ابتدای تعطیلات نوروز امسال آغاز شده و تا کنون ادامه دارد و عمده تخلفات در اراضی کشاورزی شامل احداث بنا و استخر در اراضی کشاورزی‌، دپوی مصالح ساختمانی، دیوارکشی و محوطه سازی بوده است.

سیروسی با اشاره به توقف این اقدامات با هماهنگی نیروهای انتظامی عنوان کرد: این تخلفات اغلب در منطقه دهنو قلندری و مورسوسنی، ارژن، کدنج و خان خمیس منطقه سیاخ دارنگون، کودیان و آب پرده، گویم و دوکوهک بوده است.

وی افزود: متخلفان به صورت شبانه به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی اقدام می کنند و طریق سایت های اینترنتی و بنگاه های غیر مجاز، اراضی را با سودهای به فروش می گذارند.

سیروسی اعلام کرد: تمامی بهره برداران باید قبل از هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی با کارشناسان امور اراضی مشورت کنند و مردم نیز مشاهده هر گونه تخریب یا تغییر کاربری اراضی را می توانند از طریق سامانه 131 گزارش دهند.

کد خبر 1049145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha