کرونا با قدرت انتشار بالایی در جنوب کرمان جولان می دهد

علی اصغر خیرخواه گفت: روند صعودی بسترهای کرونا در جنوب کرمان بیانگر این است که کووید ۱۹ در این منطقه با قدرت انتشار بالایی جولان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» گفت: روند صعودی بسترهای کرونا در جنوب کرمان بیانگر این است که ویروس کووید 19 در این منطقه با قدرت انتشار بالایی جولان می‌دهد.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: لازم است همه مردم با رعایت جدی تر دستورات بهداشتی، از خود و خانواده‌شان در برابر این ویروس خطرناک محافظت کنند.


وی ضمن ابراز تاسف از سهل انگاری برخی از همشهریان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: خواهشی که داریم این است که همشهریان از حضور در مهمانی‌ها ا جدا خودداری کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موجب جلوگیری از بروز محدودیت‌های جدید شوند، کسبه و اصناف ضرر و زیان زیادی ناشی از تعطیلی داشته‌اند.


خیرخواه خاطرنشان کرد: اگر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک جدی گرفته نشود، بار دیگر روند ابتلا به بیماری در جامعه افزایش خواهد یافت، افرادی که این روزها بستری می شوند اذعان دارند که هرگز فکر نمی کردند کرونا روزی به سراغ آنها بیاید.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه عنوان کرد: مهمترین راه های جلوگیری از ابتلا به این ویروس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی با سایر افراد و شستن دست ها با آب و صابون و یا ضدعفونی کردن دست ها با مواد ضدعفونی کننده است.

کد خبر 1049219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha