ساماندهی مرقد مطهر شهدای گمنام استان کرمان در دستور کار قرار بگیرد

زینی وند با اشاره به طرح های نیمه کاره در خصوص یادمان شهدای گمنام گفت: حوزه عمرانی برنامه مفصلی برای ساماندهی مرقد شهدای گمنام در دستور کار دارد و از ظرفیت بودجه ای و ظرفیت های دیگر استان استفاده شود تا سریع تر این ها به جمع بندی و نتیجه برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند شنبه (4 اردیبهشت) در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس گفت: چاپ کتاب شهدا، طرح خوبی است و برای یک اداره کار سختی نیست که مثلاً اسناد، وصیت نامه و مستندات یک شهید را تهیه و جمع بندی کنند.

 

استاندار کرمان با تأکید بر لزوم هم پوشانی برای جلوگیری از چند اثر درباره یک شهید و از طرفی اینکه شهیدی گمنام بماند و هیچ اطلاعاتی از او نباشد؛ افزود: موضوع دیگر اینکه کتاب شهدا باید بر اساس فرمت مشخص و طراحی شده، در شأن شهدا تهیه و چاپ و چهارچوب های آن تعیین و مشخص شود.

 

وی افزود: ارزش ها و اسناد دفاع مقدس و فرهنگی که دفاع مقدس برای کشور ایجاد کرده، آنقدر جاذبه دارد که اگر ما آن را خوب روایت، جمع بندی و تببین کنیم برای همه نسل ها کاملاً جذبه دارد به خصوص برای نسل جوانی که امروز تحت تأثیر شبکه های مجازی و حتی تبلیغات سوء دشمنان هستند.

 

زینی وند ادامه داد: بنابراین برای تأثیرگذاری و فرهنگ غنی شهادت و فرهنگ دفاع مقدس، می توان روایتگران خیلی خوبی در بین همین جوانان، پژوهشگران و دانشگاه ها و ... داشته باشیم که با هنر روایتگری تبیین و تدوین ارزش های دفاع مقدس و در واقع ترجمه آن ها به زبان روز است.

 

وی بیان کرد: بروز کردن ارزش های ذفاع مقدس برای نسل جوان متناسب با روحیات آنان شاید یکی از وظایفی باشد که ما در این جمع بندی باید انجام دهیم علاوه بر جمع بندی مستندات در واقع این بروز رسانی و انتقال آن جذبه به نسل جوان امر بسیار مهمی است که حتماً باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

استاندار کرمان اظهار کرد: همه دستگاه ها موظف هستیم و وظیفه اخلاقی و شرعی داریم که در این حوزه فعال باشیم و بخشی از هزینه ها و وقت خود را باید به شهدا و دفاع مقدس اختصاص دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: شهدای گمنام که در جای جای این کشور حضور دارند و به برکت حضور آن ها فضای کشور تحت تأثیر قرار گرفته، باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرند البته حوزه عمرانی برنامه مفصلی برای ساماندهی مرقد  شهدای گمنام  در دستور کار دارد و از ظرفیت بودجه ای و ظرفیت های دیگر استان استفاده شود تا سریع تر این ها به جمع بندی و نتیجه برسند.

 

زینی وند ادامه داد: بعضی جاها به صورت نیمه کاره رها شده و بعضی جاها در واقع مرقدهایی برای شهدای گمنام درست شده که در شأن آن نیست لذا باید این موارد در اولویت قرار گیرند.

 

وی گفت: در بعضی از شهرستان ها می شود یک طرح مهندسی و جذاب درست و طراحی کرد؛ در بعضی جاها طرح را خیلی بزرگ دیدند و هزینه ها را بالا بردند که شاید خیلی ضرورتی به اینگونه هزینه ها نداشته باشد.

 

استاندار کرمان افزود: شهدا خود زینت هستند و هزینه زیاد و طراحی متفاوت کردن باعث شده که طرح ها نیمه کاره رها شوند که در واقع در شأن شهدا نیست.

 

وی با طرح این درخواست که برای این موضوع حتماً در استان فکری شود تا با طراحی جذاب و کم هزینه، امور مربوطه ساماندهی شود؛ اظهار کرد: به معاونت عمرانی هم گفتم که پیگیری کنند تا این امر امسال به یک سرانجامی برسند.

 

زینی وند بیان کرد: در جمع آوری مستندات جنگ که خیلی قابل توجه است باید کار پژوهشی دقیق انجام بگیرد و همین مستندات را باید افراد اهل فن انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث شهدا باید چند وجهی کار کرد، افزود: مقام معظم رهبری بر 3 کلید واژه اسلامی، انقلابی و ایرانی تأکید کردند که همه اقشار تحت پوشش قرار داده شوند لذا این ها نیاز به کار، پژوهش، طراحی و گفتمان جذاب دارد که باید مد نظر قرار دهیم.

 

 

کد خبر 1049324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha