خیرین اصفهان برای آزادی زندانیان مشارکت زیادی دارند

کجانی با اشاره به اقدامات ۱۰ ساله خیریه حمایت از زندانیان اصفهان گفت: خیرین اصفهان برای آزادی زندانیان و کمک به خانواده های آن ها مشارکت زیادی دارند.

«محمدرضا کجانی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، به فعالیت بیش از یک دهه خیریه امام موسی کاظم(ع) اصفهان در حمایت از زندانیان و خانواده های آنان اظهارداشت: کمک به آزادی زندانیان، اشتغال آن ها، کمک به خانواده و رفع نیازهای زندگی از این قشر مورد توجه بوده است.

 

رئیس هیات مدیره خیریه امام موسی کاظم(ع) افزود: خیرین اصفهان برای آزادی زندانیان و کمک به خانواده های آن ها مشارکت زیادی دارند و همین همکاری ها زندگی بسیاری را توسعه و بهبود بخشیده است.

 

وی با بیان اینکه یک نفر خیر امسال 20 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کرده است، خاطرنشان کرد: این پول زمینه آزادی بیش از 40 نفر شد که به 40 خانواده و تعدادی زیادی از اطرافیان آن کمک کرد.

 

*آزادی 153 نفر در فروردین ماه 1400

 

کجانی با بیان اینکه همت و اراده بر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان اصفهان ایجاد شده، خاطرنشان کرد: فروردین ماه امسال 153 نفر توسط مشارکت سازی خیریه امام موسی کاظم(ع) آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

 

وی افزود: جمع آوری کمک خیرین، تلاش برای اخذ گذشت شاکیان و بسترسازی برای تامین بدهی ها از جمله اقدامات صورت گرفته برای این امر مهم بوده است.

 

عضو هیات مدیره خیریه حمایت از زندانیان اصفهان، یادآورشد: علاوه بر آزادی این تعداد زندانی توسط این نهاد خیریه، بیش از 100 نفر دیگر نیز با همت اقشار مختلف جامعه از بند رها شدند.

 

وی تعداد آزادی زندانیان خیریه پارسال را بیش از 200 نفر اعلام کرد و گفت: ستاد دیه، جشن های گلریزان، اداره کل زندان ها و مددکاران اجتماعی نیز شمار دیگری را آزاد کردند.

 

*کمک به خانواده زندانیان

 

کجانی با بیان اینکه خانواده زندانیان با آسیب و مشکلات زیادی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: آن ها بی تقصیر بوده و به دلیل شرایط خاصی سرپرست خانواده آن ها در زندان قرار گرفته و آن ها در بدترین شرایط زندگی می کنند.

 

وی اضافه کرد: کمک به رفع مشکل آن ها جز ماموریت های خیریه امام موسی کاظم(ع) است که البته خیرین و افراد توانمند در رفع مشکلات آن ها همکاری و مشارکت دارند.

 

رئیس هیات مدیره خیریه امام موسی کاظم(ع) ادامه داد: سال گذشته 80 میلیارد ریال برای کمک به خانواده زندانیان خیرین کمک کرده اند که صرف نیازهای معیشتی، مایحتاج آن ها و چاره گشایی از معضلات آن ها شده است.

 

*تهیه 160 فقره جهیزیه برای خانواده زندانیان

 

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در زندان ها دختران در آستانه ازدواج دارند، اذعان داشت: مشکلات خانوادگی آن ها و کمبود درآمد و فقرمالی به حدی است که توانایی خرید جهیزیه ندارند که 160 فقره آماده شده و تحویل این دسته از افراد شده است.

کجانی خاطرنشان کرد: این جهیزیه ها آماده و بخش عمده از نیازهای افراد را به حد مطلوب تامین کرده که این کار از سال گذشته آغاز و در حال تحویل به نیازمندان است.

 

*اشتغال زندانیان برای کاهش نیازمالی و آسیب های اجتماعی

 

وی اشتغال مددجویان را بسیار مهم بیان کرد و گفت: صاحبان حرفه در زندان و بیرون از زندان برای تامین مالی افراد همکاری کرده اند و کارگاه هایی برای این موضوع تهیه شده است.

کجانی یادآورشد: پس از آزادی نیز زندانیان به کار و فرصت شغلی نیاز دارند و از طرفی بسیاری از همسران و خانواده آن ها با چنین بسترهایی در رفع مشکلات خانوادگی گام برداشته اند.

کد خبر 1049327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha