جهش تولید در گیلان  با  ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان

فرخی با بیان اینکه دولت باید وام های ارزان قیمت و گاها بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار دهد، گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان جهش تولید در گیلان ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، آئین بهره برداری و برداشت برگ سبز چای استان گیلان عصر امروز ( شنبه، ۴ اردیبهشت) با حضور استاندار گیلان و مسئولان استانی و شهرستانی در کارخانه چای صابونچی کومله برگزار شد.

 

«رسول فرخی میکال» در حاشیه این مراسم با بیان اینکه چای یکی از محصولات استراتژیک استان گیلان است، گفت: بخش بزرگی از مردم ما از این طریق ارتزاق می کنند و برای احیا باغات چای و کارخانجات باید هم‌ مردم و هم دولت همت و حمایت کنند.

 

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید وام های ارزان قیمت و گاها بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار دهد، تصریح کرد: با دادن تسهیلات، ظرفیت ها شناسایی و کاشت و داشت و برداشت به موقع انجام می شود و همین امر  جهش تولید بزرگی را در استان گیلان ایجاد می کند.

 

فرخی ادامه داد: دولت برای تجهیز باغات چای کمک کند تا باغات چای به طور کامل احیا شوند.

 

*کشاورزی و چای مهم ترین مزیت های استان گیلان است

« رحیم حیدری » نیز در این مراسم با بیان اینکه هر منطقه دارای مزیت هایی  است، گفت: مزیت استان گیلان کشاورزی و چای است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

 

فرماندار لنگرود تصریح کرد: اشتغال و رفع معضل بیکاری یکی از مهم ترین دغدغه ها در بین مسئولان استانی است و برنامه ریزی ها باید در جهت رفع این‌معضل در استان باشد.

 

حیدری با بیان اینکه در زمینه صنعت چای هیچ وابستگی به خارج وجود ندارد، اظهار کرد: ضرورت دارد تسهیلات لازم برای آب و آبیاری باغات چای اختصاص یابد و خوشبختانه امسال به علت اینکه سرمازدگی محصول در ابتدای سال رخ نداده پیش بینی می شود برگ سبز با کیفیت بیشتری تولید شود و سیاست گذاری در جهت تسهیلات ارزان قیمت بسیار می تواند موثر باشد.

 

 

 

کد خبر 1049360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha