آمریکا اگر برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را مختل کند بازهم آرام نمی‌گیرد

یک کارشناس رسانه گفت: ایران تهدید اصلی آمریکاست و اگر این کشور برنامه هسته‌ای و موشکی را از ما بگیرد، باز هم آرام نیست و حیات خود را در خطر می‌بیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی سلطانی‌وش، کارشناس رسانه در گفتگو با برنامه «انعکاس» در مورد گفتمان انتخابات در رسانه‌ها، پدید آمدن گفتمان غالب را در جهت دهی افکار عمومی در تمام دوره‌های انتخابات مؤثر دانست و گفت: آشفتگی رسانه‌ای وجود ندارد و در یک جامعه نرمال رابطه بین حکومت و جامعه در فضای رسانه تعیین می‌گردد.

وی با بیان اینکه رسانه بی طرف وجود ندارد و آن چیزی که در رسانه مهم است شفافیت در جانب داری است، بیان کرد: در کشور رسانه‌ها تکلیف خود را می‌دانند در حالی که در خارج از ایران رسانه‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

سلطانی‌وش مراحل کار رسانه را شامل تصویرسازی، ادراک سازی، اولویت سازی و الگوسازی عنوان کرد و ادامه داد: رسانه در دل یک فرآیند، مکانیزم تصمیم گیری را دستکاری کرده و برای مخاطب رفتار سازی می‌کند.

این کارشناس رسانه کمک رسانه‌ها در مشارکت برای انتخابات را مؤثر دانست و معتقد است: رسانه‌ها اگر معطل اشخاص شوند از اصل قضیه جا می‌مانند در حالی که اصل کار رسانه در انتخابات ارائه رویکرد و نظرات کاندیدا برای مسائل کشور است.

به گفته سلطانی‌وش رسانه‌ها می‌توانند در طول چهار سال نگاه‌های رقیب را با شفافیت نسبت به مسائل کشور نشان دهند تا مردم با مقایسه آن‌ها به فهم برسند و در این صورت حتی اگر سه روز قبل از انتخابات شخص معرفی شود مردم می‌توانند کاندیدای خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه رسانه و نخبگان باید شاخص‌ها را ملکه ذهن مردم عادی کنند تا مردم به فهم برسند، اذعان کرد: رسانه باید هشت شاخصی که توسط رهبری برای اداره کشور بیان شد، انجام دهد و اگر نسبت به راه نجات دهنده کشور ساکت باشند، حتی تبلیغات طولانی مدت کاندیدا مؤثر نخواهد بود و مردم با یک جمله در انتخابات راه را گم می‌کنند.

این کارشناس رسانه پراید صد تومانی، دلار سی تومانی و مرغ چهل تومانی را حاصل انتخاب دانست و اظهار کرد: در جمهوری اسلامی مردم به دلیل آزادی رسانه و مردم سالاری متوجه انتخابشان می‌شوند که پیامد آن به سمت خودشان بازمی گرد .

سلطانی‌وش با اشاره به اینکه کشور 34 سال از 40 سال را در اختیار تفکر اصلاح طلب بوده، بیان کرد: مردم با تجربه این تفکر به بلوغ رسیدند و این در حالی است که کشور هنوز به سمت مقاومت نرفته است.

وی از انقلاب به عنوان یک حرکت اعتراضی به نظم موجود درجهان یاد کرد و افزود: ایران تهدید اصلی آمریکاست و اگر این کشور برنامه هسته‌ای و موشکی را از ما بگیرد، باز هم آرام نیست و حیات خود را در خطر می‌بیند.

کد خبر 1049458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha