مردم از ورود به بستر و حریم رودخانه سفیدرود خودداری کنند

خرمی گفت: با توجه به رهاسازی آب سدسفیدرود و افزایش جریان آب رودخانه مردم باید از ورود به بستر و حریم رودخانه سفیدرود، تأسیسات و کانال‌های آبیاری جدا خودداری کنند.

«وحید خرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، از فرآیند آبگذاری کانال‌های آبیاری فومنات و راست سنگر(مناطق شرقی گیلان) از پنجم اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به رهاسازی آب سدسفیدرود و افزایش جریان آب رودخانه مردم باید از ورود به بستر و حریم رودخانه سفیدرود، تأسیسات و کانال‌های آبیاری جدا خودداری به عمل آورند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه روند آب‌گذاری کانال چپ سنگر(مناطق مرکز گیلان) از نهم اردیبهشت ماه به مدت 20 روز و به شکل پیوسته انجام خواهد شد ابراز داشت: از کلیه کشاورزان و شالیکاران استان گیلان می‌خواهیم با توجه به رهاسازی آب سد سفیدرود نسبت به انجام اقدامات لازم و استفاده بهینه از آب اهتمام ورزند. 

 

خرمی رعایت الگوی کشت و تقویم زراعی توسط کشاورزان و شالیکاران استان گیلان به عنوان راهکاری جهت جلوگیری از هدررفت منابع آب و استفاده حداکثری از آن را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: شالیکاران استان گیلان باید هر چه سریعتر نسبت به خزانه‌گیری و نشاء برنج بر اساس تقویم زراعی اقدام کنند.

 

وی رهاسازی آب سد سفیدرود و افزایش جریان آب این رودخانه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در راستای جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی باید احتیاط‌های لازم در این زمینه اندیشیده شود افزود: کلیه شرکت‌های فعال در بستر رودخانه سفیدرود بهتر است ادوات و تجهیزات خود را خارج کنند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تلاش و برنامه‌ریزی این شرکت برای کمک به بخش تولید محصولات کشاورزی و تامین به موقع آب زراعی شالیکاران را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: امیدواریم در طول مدتی که رهاسازی آب سدسفیدرود انجام می‌شود شالیکاران و کشاورزان گیلانی از این فرصت استفاده ممکن را ببرند.

 

خرمی در مورد بحث نوبت‌بندی آب هم مواردی را متذکر شد و با بیان اینکه نوبت‌بندی مطابق روش سال‌های گذشته انجام و مراتب آن هم به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود تصریح کرد: شبکه سفیدرود شامل فومنات، کانال راست و چپ سنگر چیزی در حدود 172 هزار هکتار از شالیزار‌های استان گیلان را آبیاری کرده و تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

وی اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای آماده‌سازی رودخانه‌ها، انهار و تأسیسات و تجهیزات جهت تأمین و انتقال آب به مزارع تحت پوشش استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: تسهیل در هدایت آب به سمت مزارع و کاهش در مصرف منابع آبی از جمله مواردی است که با مشارکت شالیکاران تحقق پیدا می‌کند.

کد خبر 1049559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha