زنجیره ای برای گره گشایی از کار نیازمندان

حاج آقا موسوی خواه تاکید دارد که کارخانه ها هم هنگامی متوجه می شوند برای جهیزیه اجناس را می خریم آن ها هم در این کار خیر شرکت می کنند و تخفیف می دهند.حتی یک هدیه هم در کنار آن می گذارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، وقتی بخواهید کار نیک انجام دهید، به ویژه گره گشایی از کار مومن، قدم اول که بردارید، قدم های بعدی هم برداشته می شود و در نهایت تبدیل به یک زنجیره می شود.

زنجیره ای که هر زنجیر با گره خوردن به یکدیگر  در نهایت مشکل یک مومن را حل می کنند.

 

یکی از کسانی که فعالیت زنجیره ای انجام می دهد، حاج آقا مجتبی موسوی خواه است. 70 سال دارد و سال هاست در راه خیر قدم بر می دارد. او تنها نیست، دوستان او هم خیّر هستند و در کنار هم به مردم نیازمند کمک می کنند.

 

یکی از کارهایی که آن ها انجام می دهند تامین جهیزیه برای عروس خانم هاست و دعای خیر هزاران هزار عروس پشت آن ها است.

 

 در این ارتباط موسوی خواه به خبرنگار شبستان می گوید:یکی از مهمترین کارهای ما تامین جهیزیه برای عروس هایی است که نزد ما با عقد نامه بیایند است و نیازمند کمک در این امر هستند.

 

او بیان می کند: اگر عروس خانمی که در خانه پدری باشد، عقدنامه را بیاورد تلاش می کنیم در همان روز اجناس برای جهیزیه او اعطا کنیم. 30 درصد را نقد پرداخت می کنند و مابقی را به صورت اقساط 20 ماهه می پردازند.

 

این خیّر تاکید دارد: تمام اجناس با کیفیت بالا خریداری می شود، حتی قیمت اجناس ارزانتر از بیرون است، چون از کارخانه می خریم و گاهی کارخانه های یک هدیه جهیزیه هم می دهند و ما آن را به عروس خانم ها می دهیم.

حاج آقا موسوی خواه تاکید دارد که کارخانه ها هم هنگامی متوجه می شوند برای جهیزیه اجناس را می خریم آن ها هم در این کار خیر شرکت می کنند و تخفیف می دهند.حتی یک هدیه هم در کنار آن می گذارند.

 

این همان زنجیره ای از انسان های خوب در کنار هم است تا گره ای از مشکلات مردم باز گشایند.هوای دل خیرین صاف و آبی است و اگر ابری هم باشند، آن ها ایمان دارند که خدا پشت آن هاست و مشکلاتشان به واسطه دستگیری از نیازمندان حل می شود.

 

 حاج آقا موسوی خواه هم همین گونه است و برکات این کارهای خوب را در زندگی دیده است، هنگامی که دچار مشکل و مانعی در خانواده می شوند آن زمان است  نتیجه گره گشایی ها را می بینند و موانع زندگیشان برداشته می شود.

 

او اعتقاد دارد که کارها نیک در زندگی انسان بسیار اثر گذار است و خداوند با تقوا پیشه گان و صابران است. در کنار این ستاد جهیزیه صندوق قرض الحسنه ای هم وجود دارد که وام های بدون بهره به مردم نیازمند اعطا می کند، اگر عروس خانمی هم پیش پرداخت نقدی برای خرید جهیزیه نداشته باشد در قالب وام به او اعطا می کنند.

 

اصل کار آن ها دستگیری از خواهران  و برداران مومن است، حال در زمینه تامین جهیزیه یا اعطای وام بدون بهره.حاج آقا موسوی خواه و دوستانش واسطه هایی برای امر خیر هستند.

کد خبر 1049589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha