برگزاری محافل قرآنی «کتاب مبین» در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

حاجی از برگزاری محافل قرآنی «کتاب مبین» در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تدبر در آیات قرآن، شناسایی استعدادهای قرآنی استان و تعمیق باورهای دینی در جامعه خبر داد.

«محمود حاجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن فعالیت محافل قرآنی در کتابخانه‌های عمومی استان آغاز شده است.

 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه محافل قرآنی «کتاب مبین» در کتابخانه‌های عمومی استان ایجاد شد، گفت: این محافل با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تدبر در آیات قرآن، شناسایی استعدادهای قرآنی استان و تعمیق باورهای دینی در جامعه به خصوص نسل جوان برگزار می شود و برای رسیدن به این اهداف از کمک  قاریان، اساتید و نخبگان قرآنی استان استفاده خواهد شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری این محافل قرآنی محدود به ماه مبارک رمضان نخواهد بود و در طول سال به عنوان یک برنامه فرهنگی و معنوی استمرار خواهد داشت.

 

حاجی با بیان اینکه برگزاری محافل قرآنی موجب رشد معنوی در انسان می‌شود، افزود: قرآن کتابی برای تمام اعصار و قرون است و در تمام زمینه های زندگی بشر اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت و معنویات دارای راهکارها و برنامه‌های مدونی است وتوجه به آیات الهی می تواند انسان را به راه سعادت رهنمون سازد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی به نقش کتابخانه‌ها و کتابداران در گسترش مفاهیم قرآنی اشاره کرد و گفت: کتابخانه ها به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی نقش بسیار مهمی در ارتقا فرهنگی و مذهبی جامعه دارند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: کتابداران با استفاده از ابزارها و محمل های ارتباطی باید تمام تلاش خود را در جهت اشاعه و ترویج مفاهیم قرآن در جامعه انجام دهند و انگیزه افراد جامعه را برای مطالعه بیشتر در ارتباط با قرآن کریم افزایش دهند.

 

حاجی در پایان گفت: از همه فعالین و نخبگان قرآنی استان درخواست داریم که در ایجاد محافل قرآنی کتابخانه ها و برگزاری دوره های قرآن هفتگی و کارگاه های آموزشی قرآن، این مجموعه را حمایت و در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

 

کد خبر 1049600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha