نیاز است مجلس نگرشی به قوانین مناطق آزاد داشته باشد

مومنی ازندریانی با بیان اینکه انتظارات مردم امروزه از مناطق آزاد بسیار زیاد است گفت: متاسفانه این مناطق امکانات کافی در اختیار ندارند، لذا نیاز است مجلس نگرشی به قوانین مناطق آزاد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حمیدرضا مومنی ازندریانی» پیش از ظهر (یکشنبه 5 اردیبهشت) در آئین تودیع و تکریم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و معارفه سرپرست جدید که در سالن 200 نفره این سازمان برگزار شد، با اشاره به شعار امسال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری عنوان شد مدیران با سه ویژگی سلامت، داشتن برنامه و اقتدار در شورای عالی و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب می‌شوند.

 

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه مناطق آزاد کشور به سازمان عمران تبدیل شده‌اند اضافه کرد: بیشتر تمرکز و اهداف مناطق آزاد ایران به ایجاد زیرساخت‌های مناطق مستقر در آن متمرکز شده است.

 

وی از فروش زمین در مناطق آزاد انتقاد کرد و ادامه داد: با فروش زمین و درآمدهای ناپایدار نمی ‌توان این مناطق را اداره کرد، فروش زمین اشتباه بزرگی در قبال اداره مناطق آزاد به ویژه در منطقه آزاد اروند بود.

 

مومنی ازندریانی با بیان اینکه انتظارات مردم امروزه از مناطق آزاد بسیار زیاد است اذعان کرد: متاسفانه این مناطق امکانات کافی در اختیار ندارند، لذا نیاز است مجلس نگرشی به قوانین مناطق آزاد داشته باشد، البته ریل ‌گذاری خدمت‌ رسانی در مناطق آزاد از سوی دولت تدبیر و امید به شیوه‌ صحیح انجام شده و در این مدت باقی ‌مانده از دولت دوازدهم نیز در همان مسیر گام برمی ‌داریم.

 

وی از رشد چشمگیر اقدامات توسعه ای مناطق آزاد در دولت تدبیر و امید خبر داد و تاکید کرد: مناطق آزاد در وضعیت مطلوبی قدم برداشته ‌اند و بسیاری از اقدامات در این مناطق برای نخستین بار در کشور رقم خورده است.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم در مناطق آزاد اهداف دارای پیشرفت باشند می بایست بسترهای آن نیز فراهم شود چرا که با درآمدهای ناپایدار نمی توان کارهای توسعه ‌ای را در مناطق آزاد کشور پیش برد.

 

مومنی ازندریانی بر لزوم شفاف سازی مناطق آزاد برای مردم تاکید کرد و افزود: شفاف سازی باید در راس امور قرار گیرد و فعالیت های مناطق آزاد کشور نیز در راستای پاسخ گویی، باید شفاف، هوشمند و استانداردسازی شوند.

 

وی همچنین از سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند خواست تا شفاف سازی را در دستور کار خود قرار دهد و هم حرمت و هم حق مردم این منطقه را ادا کند چرا که آنها با این شفاف سازی باید از اقدامات صورت گرفته مطلع شوند و بدانند که ما چه کارهایی را انجام می دهیم.

 

مشاور رئیس جمهور عنوان کرد: اگر تخلفی نباشد هراس از شفاف سازی نیز وجود نخواهد داشت لذا در این راستا تمامی مناطق باید اقدامات خود را برای مردم شفاف سازی کنند.

 

وی خواستار کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع و حل برخی از مشکلات مانند مالیات در برنامه هفتم شد و تصریح کرد: با این قوانین مناطق آزاد نمی ‌توانند عملکرد مثبتی داشته باشند، منطقه آزاد جبل علی در امارات 27 سال است که مدیرعامل آن ثابت مانده چراکه ابتدا زیرساخت ها را آماده کردند و سپس توسعه آن شروع شده است.

 

کد خبر 1049650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha