برخورد قضایی با مسئولیت اجتماعی نداشتن بانک‌ها به نتیجه نمی‌رسد

حجت الاسلام حسین زاده بحرینی با بیان اینکه اقتصاد ایران بانک محور و بیش از ۹۰ درصد تأمین مالی بر دوش شبکه بانکی است، گفت: در این فضا امکان بروز تخلف به وسیله بانک‌ها وجود دارد و برخورد قضایی با مسئولیت اجتماعی نداشتن بانک‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی رئیس کمیته پولی، مالی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (یکشنبه 6 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه اقتصاد ایران بانک محور و بیش از ۹۰ درصد تأمین مالی بر دوش شبکه بانکی است، گفت: در این فضا امکان بروز تخلف به وسیله بانک‌ها وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه در مقابل ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی که بانک‌ها به دلیل بدهی تملک کرده اند ۱۰‌ها هزار واحد تولیدی به وسیله شبکه بانکی تأمین مالی شده و به نتیجه رسیده اند، افزود: در ایران بانک، بنگاه اقتصادی است و به این دلیل تلاش می‌کند سود خود را افزایش دهد در حالی که باید پذیرفتن مسئولیت اجتماعی را به نظام بانکی تزریق کنیم.

 

رئیس کمیته پولی، مالی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد قضایی با مسئولیت اجتماعی نداشتن بانک‌ها به نتیجه نمی‌رسد، گفت: طرح قانون جدید بانکی و بانک مرکزی در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین است.

 

وی در توضیح این طرح گفت: در این طرح آمده است بانک‌ها باید برای رشد تولید احساس مسئولیت کنند، اما مسئولان بانک مرکزی با این بند مخالفند و می‌گویند نباید این موضوع در اولویت بانک‌ها باشد.

 

رئیس کمیته پولی، مالی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون بانکی موفق‌تر است که بدهی غیر جاری کمتری داشته باشد، افزود: این در حالی است که باید بین بانکی که پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تأمین مالی کرده با بانکی که مجتمع تجاری لوکس برای کالا‌های خارجی در تهران ساخته است از نظر بانک مرکزی تفاوت وجود داشته باشد.

 

حسین زاده بحرینی با اشاره به اینکه در شورای فقهی بانک مرکزی مسئله تأخیر بازپرداخت تسهیلات تولیدکنندگان را حل کردیم و جلوی دریافت سود مرکب به وسیله بانک‌ها گرفته شد، گفت: اگر بانکی مطابق دستورالعمل بانک مرکزی عمل نکند باید به تخلف آن قوه قضائیه و بانک مرکزی رسیدگی کند.

 

کد خبر 1050746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha