کمک خیر اردبیلی برای تامین درب و پنجره های حرم امامزادگان آستارا

مهدوی گفت: یک خیر اردبیلی ۲۹ پنجره و ۸ درب مورد نیاز برای تکمیل بنای آستان امامزادگان ابراهیم و قاسم علیهماالسلام آستارا اهدا کرد.

«جمشید مهدوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اعلام کرد: حاج رحیم قربانی، خیر اردبیلی ۲۹ پنجره و ۸ درب یو پی وی سی با شیشه های دو جداره به ارزش کلی ۴۵۰ میلیون تومان به امامزادگان ابراهیم و قاسم علیهماالسلام آستارا اهدا کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا گفت: این پنجره ها که از دو ماه گذشته به کارگاهی در تهران از طرف خیر محترم سفارش شده بود روز گذشته در محل امامزادگان آستارا تخلیه شد و به زودی توسط استادکاران محلی و خادمین افتخاری حرم نصب خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: آقای قربانی قبل از این هم آهن آلات و حلب مورد نیاز سقف حسینیه و بتن سقف شبستان را هم اهدا کرد.

 

مهدوی با بیان اینکه در قسمت ساختمان حرم هم هزینه سنگ کاری و آینه کاری و کاشی کاری توسط این خیر اردبیلی تقبل شده است، گفت: مجموع کمک های ایشان تا به امروز  قریب به ۳ میلیارد تومان شده است.

 

وی گفت: عملیات ساخت حرم امام زادگان آستارا در قالب اجرای طرح جامع مصوب معاونت بهره وری سازمان اوقاف و امور خیریه و با نظارت مهندسین فنی استان از سال 88 آغاز شده و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

رییس اوقاف و امور خیریه آستارا اعلام کرد: اجرای طرح جامع امام زادگان ابراهیم و قاسم آستارا شامل ۷۰۰ متر حرم مطهر، یک هزار و۸۰۰ متر مربع حسینیه و شبستان، دو گنبد برای حرم و حسینیه امامزادگان  و دو گلدسته، واحد تجاری موقوفه حرم به مساحت یک هزار و ۴۰متر مربع و هتل ۱۱۰۰ مترمربع، آیینه کاری داخل حرم، ۸۰۰ متر سرویس بهداشتی است.

 

وی با قدردانی از حمایت خیران نیک اندیش در ساخت حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم آستارا گفت: در سال گذشته فرد خیری با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه آستارا یک هزار و ۵۰ مترمربع زمین را به ارزش یک و نیم میلیارد تومان در روستای ویرمونی برای ساخت حسینیه و شبستان امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا اهدا کرد.

 

مهدوی به اهدای ۴۰۰مترمربع سنگ برای تکمیل حرم امامزادگان آستارا توسط خیر آستارایی اشاره و اظهار کرد: این مصالح ساختمانی به ارزش ۳۲۰میلیون تومان برای کف سازی به حرم امام زادگان آستارا استفاده خواهد شد.

کد خبر 1050758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha