منطقه آزاد انزلی متعلق به همه مردم گیلان است

فرخی منطقه آزاد انزلی را متعلق به همه مردم گیلان دانست و گفت: منطقه آزاد انزلی جایگاه عظیمی در اقتصاد منطقه دارد و می‌تواند در همه شئون زندگی مردم استان تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، «رسول فرخی» شامگاه یکشنبه(۵اردیبهشت) در آیین معارفه مدیر عامل منطقه آزاد انزلی تسریع در زیربنای رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری، افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و حضور در بازارهای جهانی و منطقه‌ای را برخی از کارکردهای مناطق آزاد برشمرد.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان تاکید کرد: در این دوره جدید انتظار داریم به فلسفه وجودی منطقه آزاد توجه ویژه شود.

 

*اولویت در راه آهن باید به بندر انزلی تعلق می گرفت
نماینده مردم انزلی در مجلس نیز اظهار داشت: وقتی بندر بزرگی مانند بندر انزلی داریم چرا باید در منطقه آزاد بندر کاسپین احداث شود. بندری که در مصوبه هیئت دولت برای آن دو پست اسکله و یک حوضچه در نظر گرفته شده بود.

 

«احمد دنیامالی » گفت: اولویت در راه آهن باید به بندر انزلی تعلق می گرفت زیرا ۱۴۰ هزار نفر می توانستند از ظرفیت مسافری راه آهن استفاده کنند. در بندر کاسپین ظرفیت برای بار وجود ندارد در مقایسه عملکرد قدیمی بندر با شرایط حاضر می توان به این نکته پی برد.

 

وی جابجایی مدیران در این زمان که فاصله کوتاهی تا پایان عمر دولت تدبیر و امید باقی مانده را اقدامی با دور اندیشی ندانست.

 

*نگاه به منطقه آزاد انزلی گردشگری است
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس نیز اظهار داشت: تلاش داریم در مجلس قوانین مربوط به مناطق آزاد تسریع شود تا بستر را برای توسعه این مناطق فراهم کنیم.

 

«جبار کوچکی نژاد» تصریح کرد: ما به دنبال رفع برخی از قوانین محدود کننده این مناطق هستیم. در این شرایط اقتصادی که نگاه سیاستگذاران به کشورهای شرقی به سمت چین روسیه و هند است باید اقدامات وسیع تری انجام دهیم که پاسخگوی نیازهای کشور باشد.

 

وی از اقدامات صادقانه نقوی تقدیرکرد و گفت: اوسط مقدم با پشتوانه قوی اجرایی و عمرانی که دارد می‌تواند در توسعه منطقه اقدامات خوبی انجام دهد.

 

کوچکی نژاد خاطرنشان ساخت: نگاه به منطقه آزاد انزلی گردشگری است باید این نگاه به سمت تولید تغییر کند تا افزایش تولید و رونق اقتصادی و گردشگری توامان انجام شود.

.

کد خبر 1050763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha