کرونا ۶۳۰۰ کارگر را در خراسان جنوبی بیکار کرد

اشرفی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ کارگر در سامانه جامع بیمه بیکاری خراسان جنوبی ثبت نام کرده‌اند که پنج هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول بیمه بیکاری در این ایام شدند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» امروز (۶ اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته کارگر در کشور نامگذاری شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته بنا بر مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در ۱۴ رسته شغلی به دلیل اعمال محدودیت های مستمر تعدیل های در محیط کار به وجود آمد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ کارگر استان در سامانه جامع بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که پنج هزار و ۵۰۰ کارگر مشمول بیمه بیکاری در این ایام شدند.

 

وی ادامه داد: معوقات کارگری در سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن کاهش داشته است و همچنین در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ فوت ناشی از حوادث حین کار در استان ۵۶ درصد و حوادث منجر به جرح نیز ۳۸ درصد کاهش یافت.

 

اشرفی تصریح کرد: در سال ۹۹ تعداد فوتی ها در این سال چهار نفر و جرحی ۲۷ مورد بود در حالی که تعداد فوتی ها و جرحی های سال ۹۸ به ترتیب، ۹ نفر و ۴۴ مورد ثبت شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صدور ۸۸۰ مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای عملیاتی شدن طرح پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا در استان تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

پرداخت ۴۰۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان جنوبی

وی بیان کرد: بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک هزینه یارانه دستمزد به بیش از ۲۸۹ کارفرما در خراسان جنوبی پرداخت شد.

 

اشرفی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۷ تعاونی در استان با ۸۹۹ فرصت شغلی تشکیل شد، افزود: در خراسان جنوبی ۱۲۲ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال روستاییان، گفت: تاکنون بیش از ۴۰۴ میلیارد تومان جذب تسهیلات داشته باشیم که از این محل ۶ هزار و  ۹۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

کد خبر 1050777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha