برگزاری گردهمایی آموزشی و ضیافت ویژه مبلغین ایرانشهر

گردهمایی آموزشی و ضیافت افطاری با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق کشور، دفتر امام جمعه ، اداره اوقاف و امورخیریه و مرکز خدمات حوزه های علمیه شهرستان ایرانشهر ویژه مبلغین در محل بقعه سید مهدی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین سجادی رئیس این شعبه در جمع مبلغین گفت: حضور دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق در منطقه مدیون فعالیت علمای سابق منطقه و شرایط حساس شهرستان ایرانشهر و استان سیستان و بلوچستان در کشور می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سجادی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند ایرانشهر قلب فرهنگی بلوچستان است اظهار داشت: به واسطه وجود عالمی فعال در منطقه بلوچستان و حساسیت های منطقه ایرانشهر حضرت آقا دستور دادند دفتر تبلیغات اسلامی علاوه بر دو استان خراسان و اصفهان در ایرانشهر نیز باقی بماند.

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعه جنوب شرق اظهار داشت: با توجه به حضور دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق در منطقه می بایست فضای تبلیغ دین و مکتب اهل بیت در کشور گسترش پیدا کند.

 

وی در ادامه پیرامون وظایف مبلغین به یکی از ویژه گی های بارز پیامبر اسلام (ص)که رسالت ایشان بود اشاره داشت و بیان داشت: خداوند به طلاب و روحانیون این اذن را داده است که یکی از کارهای پیامبر (ص) بنام رسالت را نجام دهند و توفیق تلبس به لباس روحانیت را داشته باشند لذا ابلاغ پیام الهی رسول اکرم (ص) وظیفه همه مبلغین می باشد.

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق به اهمیت مساله تبلیغ و حمایت مبلغین در منطقه جنوب شرق اشاره نمود و اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق آماده حمایت از طلاب و مبلغینی که فعال و دغدغه مند می باشند را دارد.

 

وی در پایان افزود: دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه فکری، مشورتی و عملیاتی آماده شنیدن نظرات و همکاری همه بزرگان می باشد لذا کسانی که دغدغه دین دارند با دادن طرح و برنامه در پیشبرد برنامه های فرهنگی یاری رسان باشند.

 

در ادامه این جلسه نیز حجت الاسلام والمسلمین بزمانی امام جمعه شهرستان ایرانشهر نیز با اشاره به گسترش ویروس کرونا در منطقه طی سال گذشته و کم شدن محافل تبلیغی اظهار داشت: مدارس و محافل دینی تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفت و باعث شد تعطیل و یا نیمه تعطیل شوند لذا با برنامه ریزی دقیق و منظم باید این کاستی ها از سوی مبلغین رفع شود.

 

امام جمعه ایرانشهر در پایان نکاتی را به مبلغین در زمینه تبلیغ در ایام کرونا ارائه نمودند.

 

کد خبر 1050836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha