رشد متوسط شیوع کرونا در کشور به بیش از ۲ برابر رسیده است

دهقانی گفت: میزان متوسط رشد روزانه بیماران کرونا در کشور که در اسفند به ۳۴ صدم درصد رسیده بود در فروردین ماه به بیش از دو برابر یعنی ۷۹ صدم درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد دهقانی»، امروز (دوشنبه 6 اردیبهشت) با اشاره به سیر شیوع کرونا به خبرنگاران گفت: میزان افزایش آمار بیمار جدید در کشور که در بهمن 99 از  208 هزار نفر  به 243 هزار نفر در اسفند رسیده بود در فروردین به افزایش بیش از 2 برابری یعنی 493 هزار نفر رسیده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: دهقانی گفت: با این میزان افزایش، بیماران کشور از یک میلیون و 800 هزار نفر در آخر اسفند سال گذشته به بیش از 2 میلیون و 280 هزار نفر افزایش یافته اند.

وی اضافه کرد: بررسی آمار کل بیماران در میان کشورهای همزمان شیوع کرونا شامل چین، روسیه، ترکیه، برزیل، اسپانیا، آمریکا، فرانسه، ایران، کانادا، انگلیس، آلمان، پاکستان و ایتالیا نشان می دهد که آمریکا و برزیل در فروردین با افزایش 2 میلیون بیمار جدید به ترتیب به بیش از 32 و نیم میلیون و 14 میلیون نفر رسیده اند.

دهقانی تاکید کرد: پس از آن نیز کشورهای ترکیه با یک و 39 میلیون نفر، فرانسه با یک میلیون نفر، ایتالیا با 534 هزار نفر، آلمان با 521 هزار نفر و ایران با 493 هزار نفر بالاترین تعداد بیمار جدید را داشته اند.

وی ادامه داد: بر این اساس، میزان متوسط رشد روزانه بیماران کرونا در کشور که در بهمن ماه به  49 صدم درصد و در اسفند به 34 صدم درصد رسیده بود در فروردین ماه به بیش از دو برابر یعنی 79 صدم درصد افزایش یافته است.

 

دهقانی اظهار کرد: با این افزایش، متوسط نرخ رشد بیماری در کشور در وضعیت فعلی عملا به وضعیت مرداد ماه سال 99 برگشت داده شده و البته با این تفاوت که در مرداد ماه کل آمار بیماران کشور کمتر از 250 هزار نفر بود و ایران در حال حاضر در میان کل کشورهای دنیا رتبه نهم رشد کرونا را دارد.

سرپرست ISC افزود: میزان افزایش آمار فوتی جدید کشور که در اسفند 2هزار و 460 مورد بود به بیش از 2 برابر یعنی پنج هزار و 801 مورد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب ایران از نظر میزان متوسط رشد فوتی در میان 13 کشور همزمان در جایگاه هفتم و در میان 41 کشور با جمعیت بیمار بیش از 500 هزار نفر در جایگاه 24 قرار دارد.

وی با اشاره به روند افزایشی کشورهای فرانسه و ترکیه در فروردین ماه گفت: این 2 کشور با موج افزایشی نسبتا زیاد جمعیت بیمار مواجه شده اند و در مقاسیه با روسیه و انگلیس، شیب افزایش بیماری بسیار کمتر بوده و حتی برای انگلیس روند فوق رو به کاهش است.

دهقانی افزود: متوسط نرخ رشد روزانه بیماری در ایران از 34 صدم درصد به 79 صدم درصد و بیش از 2 برابر افزایش داشته است و با متوسط رشد روزانه با مرداد سال 99 برابری می کند.

وی اضافه کرد: در میان کشورهای همزمان آمار فوتی ایران در فروردین نسبت به اسفند از 2 هزار و 460 نفر به بیش از 2 برابر یعنی پنج هزار و 801 نفر افزایش یافته است.

 

دهقانی تاکید کرد: افزایش متوسط نرخ رشد بیماری و نیز میزان متوسط نرخ فوتی روزانه بیماری در فروردین در ایران واقعا نگران کننده است و میزان کل آمار فوتی دنیا در بهمن ماه 387 هزار نفر افزایش یافته و در اسفند با افزایش 270 هزار نفر و در فروردین با فوت بیش  از 335 هزار نفر مجموعا به حدود سه میلیون نفر رسیده است.

کد خبر 1050963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha