تشکیل ۲۰ تعاونی جدید در بروجرد/ ۷۳۲ پرونده شکایت کارگری در بروجرد رسیدگی شد

گیوه کی با بیان اینکه طی سال ۹۹ بیش از ۲۰ تعاونی در بروجرد تشکیل شده است، گفت: ۷۳۲ پرونده شکایت کارگر از کارفرما در سال گذشته توسط مراجع حل اختلاف کارگری شهرستان رسیدگی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  «عبدالعلی گیوه کی» امروز(6 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای تکریم ارباب رجوع و به پاسخگویی به مطالبات کارگران واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شهرستان پارسال یکهزار و ۱۸۵ نفر به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد مراجعه کردند.

 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد افزو: در سال گذشته تعداد یکهزار و ۳۲۸ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار به منظور نظارت بر حسن اجرای توسط بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین پارسال بررسی ۳۰۰ مورد تقاضای بازنشستگی کارگران در مشاغل سخت و زیان آور انجام شده است.

 

گیوه کی افزود: سال گذشته ۲۳۵ نفر اشتغال بکار متقاضیان کار از طریق کاریابی ها انجام شده و به ۵۱۳ نفر مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده است.

 

وی  با بیان اینکه شهرستان بروجرد دارای ۲۱ هزار نفر کارگر است، اظهار داشت: همچنین سال گذشته با سه نفر از اتباع خارجی غیر مجاز برخورد شده است.

 

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: پارسال تعداد ۲۰ تعاونی جدید در شهرستان بروجرد تشکیل که ۲۱۷ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.

 

گیوه کی با گرامیداشت آغاز هفته کار و تبریک روز جهانی کارگر به کارگران زحمت کش در شهرستان بروجرد افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمعات امسال برنامه های هفته کارگر به صورت درون کارگاهی برگزار می شود و هر واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی تجلیل از کارگران را انجام خواهد داد.

 

کد خبر 1050983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha