خشکسالی به عشایر فارس خسارت یک هزار میلیارد تومانی زده است

بهرامی گفت: بررسی های کارشناسی نشان می دهد خشکسالی در استان فارس بیش از یک هزار میلیارد تومان به جامعه عشایری استان خسارت زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (دوشنبه 6 اردیبهشت) با اشاره به تاثیرات خشکسالی در مناطق عشایری فارس در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: دام، کوچ و مرتع از اصول معیشت و اقتصاد تولیدی جامعه عشایر هستند و خشکسالی تاثیر نامطلوبی بر زندگی عشایر می گذارد.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود: منابع طبیعی و شرایط زیست محیطی قلمروهای کوچ، ارتباط مستقیم بر زندگی عشایر دارد و  ترسالی و خشکسالی مناطق در زمان کوچ نقش مهمی در این میان دارد.

وی اضافه کرد: آب، علوفه و مرتع بر فعالیت های تولیدی و معیشتی عشایر استان تاثیر گذار است و خشکسالی موجب کاهش تولید گوشت قرمز عشایر فارس می شود.

بهرامی تصریح کرد: عشایر فارس برای تداوم معیشت خود به تامین علوفه مدت دار، تقویت ناوگان آب رسانی سیار، تامین تسهیلات بلند مدت و ... نیاز دارند که مسئولان باید به ان توجه ویژه داشته باشند.

وی اعلام کرد: بررسی های کارشناسی نشان می دهد خشکسالی در استان فارس بیش از یک هزار میلیارد تومان به جامعه عشایری استان خسارت زده است.

کد خبر 1050988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha