استخراج غیر مجاز رمز ارز دیجیتال تهدید جدی برای افزایش مصرف برق در تابستان پیشرو

اله داد گفت: استخراج غیر مجاز رمز ارز ها تهدیدی جدی برای افزایش مصرف برق در تابستان پیشرو است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد اله داد» امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و استاندار استان مرکزی برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای مصرف بهینه انرژی پرداخت و گفت: صنعت برق در تابستان امسال با شرایط سخت روبرو است .

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: استخراج غیر مجاز رمز ارز ها تهدیدی جدی برای افزایش مصرف برق در تابستان پیشرو است.

 

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: تامین برق، در شرایط بارش کم در زمستان گذشته و بهار جاری، کم آبی سدها، افزایش گرمای هوا و قرار داشتن در ایام انتخابات، نسبت به سالهای گذشته بسیار بیشتر است.

 

وی همچنین به برگزاری مانور مدیریت مصرف در حوزه دستگاه های اجرایی در 15اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: کاهش بارندگی ها و افزایش دما، کاهش 35درصدی ظرفیت تولید برق سد ها، ارزانی بهای انرژی، مصارف روزافزون استخراج غیر مجاز رمز ارز ها، رشد چشمگیر رونق صنایع موجود، فروش 20 هزار انشعاب به متقاضیان و همچنین رشد مصرف 180 مگاواتی در بخش های صنعت و کشاورزی و تداوم شرایط کرونایی و حضور طولانی تر مشترکین در منازل از دلایل اصلی افزایش بار و مصرف در سال جاری است.

 

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی ثابت ماندن بهای انشعاب برق بیش از 2 سال گذشته، ارزانی انرژی برق، انتقال بخش عمده ای از درآمدهای صنعت برق به سازمان هدفمندی یارانه ها، افزایش چشمگیر قیمت تجهیزات، عدم جذابیت برای بخش خصوصی در سرمایه گذاری احداث نیروگاه به دلیل ارزانی انرژی تولیدی را از علل عدم توسعه تولید هم پای مصرف عنوان کرد.

 

اله دادا اضافه کرد: در فروردین ماه سال جاری در استان مرکزی 19 در صد رشد مصرف در بازه زمانی  مشابه نسبت به سال قبل داشته ایم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی و ادارات در تابستان سال جاری ضروری است.

 

وی افزود: طی سال گذشته بابت همکاری مشترکان در طرح های پیک سایی 101میلیارد ریال پاداش همکاری در صورتحساب های بهای برق مصرفی آن ها لحاظ شده است.

 

 

کد خبر 1051034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha