توزیع ۴ هزار پرس غذا  همزمان با هفته اکرام در سربیشه

حجت الاسلام نجمی پور گفت: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در طول هفته اطعام نیازمندان حدود چهار هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان سربیشه توزیع می شود.

حجت الاسلام «احمد نجمی پور» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام همزمان با ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع)،گفت: در ظول هفته هر روز 500 پرس غذای گرم با کمک خیران، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد امام خمینی(ره) در محل آشپزخانه حوزه علمیه شهرستان طبخ و بین نیازمندان توزیع می شود.  

 

امام جمعه سربیشه ارزش ریالی هر پرس غدا را حدود 20 هزار تومان اعلام کرد و افزود: در صورت استمرار کمک های مؤمنانه خیران و... روند طبخ و توزیع غدای گرم در شهرستان ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به تأمین یکصد سبد معیشتی با کمک خیران گفت: از این تعداد 50 بسته از ابتدای ماه مبارک رمضان بین نیازمندان توزیع شده و 50 بسته معیشتی باقی مانده هم شب میلاد کریم اهل بیت علیهم السلام بین 50 پاکبان شهرستان سربیشه توزیع خواهد شد.

 

وی ارزش ریالی هر سبد معیشتی را بالغ بر 500 هزار تومان اعلام کرد و از اقدامات انجام شده از ابتدای ماه مبارک رمضان به توزیع دو سری جهیزیه برای روج های جوان نیازمند در این شهرستان اشاره کرد.

 

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه تاکنون 107 زوج جوان نیازمند در شهرستان شناسایی شده اند، گفت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده تأمین جهیزیه و برگزاری ازدواج آسان برای 40 زوج نیازمند در سالروز ولادت امام رضا(ع) با کمک خیران و مؤسسه خیریه الزهرا(س) تهران در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام نجمی پور تآکید کرد: در حال رایزنی با رئیس قوه قضاییه، استاندار و ... برای دریافت کمک و تأمین جهیزیه برای زوج های جوان هستیم و قول های مساعدی در این راستا گرفته شده است.

 

وی با اشاره به راه اندازی مجمع خیرین ازدواج شهرستان سربیشه در سال گذشته، یادآور شد: بر اساس قیمت لوازم مورد نیاز و تورم موجود در بازار، خرید جهیزیه و اقلام مورد نیاز هر زوج جوان حدود 40 تا 50 میلیون تومان هزینه در بردارد.

 

رئیس شورای حل اختلاف دادگستری شهرستان سربیشه در ادامه با بیان اینکه برخی زوج های جوان شناسایی شده به علت نیاز مالی قادر به تأمین جهیزیه و تشکیل خانواده نیستند، تأکید کرد: متأسفانه در این زمینه برای برخی زوج ها معضلاتی ایجاد شده که با پادرمیانی و... مشکلات زوج ها حل و با کمک خیران به خانه بخت رفتند.

 

حجت الاسلام نجمی پوراز پشت نوبت قرار داشتن 28 زوج جوان مستحق در این شهرستان خبر داد و با بیان اینکه شناسایی زوج های نیازمند در دستور کار قرار دارد، از خیران خواست برای جلوگیری از فروپاشی زندگی زوج های جوان مستحق و نیازمند ورود کرده و حمایت های لازم را داشته باشند.

 

امام جمعه سربیشه یادآور شد: زوج های جوانی که با مساعدت مؤسسه خیریه الزهرا(س) به خانه بخت می روند پس از تولد فرزندشان از سوی این مؤسسه، علاوه بر گرفتن جشن تولد، هدیه ای نیز برای کودک دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام نجمی پور با بیان این مهم که همه اقدامات و برنامه های در دستور کار و ... با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود، گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم با عنوان کرسی تلاوت در حیاط حوزه علمیه و مساجد با ظرفیت محدود و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ماه مبارک رمضان انجام می شود.

    

 

 

کد خبر 1051075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha