توصیه پزشکی به شرکت نکردن بیماران زمینه ای در کارآزمایی بالینی واکسن

پزشک مرکز درمانی در کرمان ضمن پاسخ به پرسش های متعدد کرونایی گفت: به بیماران زمینه ای قلبی، تنفسی، مزمن و صعب العلاج توصیه می شود در کارآزمایی بالینی واکسن شرکت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر افشین اسدی دوشنبه شب (۶ اردیبهشت) در برنامه مجازی «مطب در خانه» در پاسخ به فردی که در مورد شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن انستیتو پاستور پرسید «آیا این واکسن هم دو نوبتی هست یا خیر؟» گفت: واکسن ایرانی هم در چند نوبت تزریق می شود البته در بسیاری از مواقع بیش از یک نوبت را برحسب میزان ایمنی که ایجاد شده، تصمیم گیری می کنند.

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چند روز پیش بچه ای که از قبل سابقه تشنج داشته، تشنج می کند اما این بار مدت زمان تشنج او زیاد بوده و به بیمارستان منتقل شده و بعد از آزمایش جواب تست کرونای او مثبت شده و ما هم قبل از اینکه این اتفاق بیفتد و بدانیم، با هم آمد و رفت داشتیم؛ امکان اینکه کرونا داشته باشیم هست؟ بیان کرد: با توجه به زمانی که سپری شده، پیشنهاد بنده این است با شماره ۳۷۴۷ تماس بگیرید.

 

 

وی افزود: همکاران ما امکانات را درب منزل می آورند و از شما نمونه می گیرند و ظرف مدت نیم ساعت به شما جواب می دهند به این ترتیب دغدغه شما برطرف و تکلیف هم برای ادامه درمان روشن می شود.

 

اسدی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه پدرم با سن ۶۷ سال و سابقه سکته قلبی، حدود ۶ روز پیش علامت دار شدند؛ دو روز اول سرفه و گلودرد داشتند که با مصرف داروی فاویپر اویر علائم بهتر و سرفه خیلی کم شد و فقط بدن درد دارند؛ احتمال دارد هفته دوم بدتر از هفته اول باشد؟ و چند روز آینده مشکل بیشتر شود؟ توضیح داد: الحمدلله نشانه های که گفتید، نشانه های بهبودی حین ابتلا به بیماری است.

 

وی افزود: البته عوارض تنفسی ممکن است در هفته دوم یا سوم هم تشدید شود بنابراین مراقبت های لازم، تهویه مناسب، رژیم غذایی صحیح، پرهیز از مواد حساسیت زا و استرس را مدنظر داشته باشید.

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان در پاسخ به شخصی که پرسید «حدود ۱۲ روز پیش کرونا گرفتم و الان حال عمومی من خوب است اما هنوز حالت تهوع و ضعف دارم؛ این علائم تا چه زمان هست؟» اظهار کرد: معمولاً ضعف ها، اختلالات حس، دردهای عضلانی و مسائل تنفسی ممکن است تا هفته ها و ماه ها طول بکشد لذا استراحت، تلاش و ورزش و کار با ۵۰ درصد ظرفیت قدیم و رژیم غذایی صحیح را همچنان مدنظر قرار دهید.

 

وی در پاسخ به اینکه چند آمپول آی وی جی برای کسی که گیلن باره دارد جواب می دهد؟ و راه درمانی چیست؟ گفت: درمان تخصصی آی وی آی جی با تزریق صرفاً در بیمارستان انجام می شود و خوشحال هستم که داروی خود را پیدا کردید؛ پروتکل درمانی برحسب شدت بیماری و زمان آن و تشخیص پزشک متخصص معالج به شما داده می شود.

 

پزشک مرکز درمانی در کرمان افزود: لطفاً ارتباط خود را در زمینه بیماری، سئوالات و تصمیمات خود با یک پزشک که به او اعتماد کردید، داشته باشید و گفته ها و دستورات پزشک را به بوته آزمایش پزشک بعدی نسپارید زیرا این رفتار صحیحی نیست و در درمان بیمار معمولاً نقش منفی و اضطراب آوری ایجاد می کند.

 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه قرص فاوییپراویر را همه پزشکان می توانند نسخه کنند؟ و آیا برای کرونا کارایی خوبی دارد؟ بیان کرد: تجویز قرص فاوییپراویر توسط همه پزشکان اعم از عمومی و تخصص های مختلف امکان پذیر است.

 

اسدی در پاسخ به فردی که پرسید «کسی که چند سال قبل عمل بایپس کرده می تواند در فاز سوم واکسیناسیون کرونا شرکت کند؟» گفت: در افراد دارای بیماری های زمینه ای اعم از قلبی، تنفسی، مزمن و صعب العلاج توصیه می شود که در کارآزمایی ها شرکت نکنند.

کد خبر 1051103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha