آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در دزفول

دومین فاز از واکسیناسیون، شامل واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال همزمان با سراسر کشور، در شهرستان دزفول آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی قمیشی» صبح امروز (سه شنبه ۷ اردیبهشت) در حاشیه آغاز واکسیناسیون سالمندان در کلینیک ویژه تخصصی افشار اظهار کرد: دومین فاز از واکسیناسیون، شامل واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در دزفول آغاز شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه افراد بالای ۸۰ سال توسط مراکز بهداشت و درمان هر منطقه شناسایی شده و‌ نوبت دهی آنها برای انجام واکسیناسیون مشخص شد افزود: پیش از این کادر درمانی، پاکبانان و بیماران بیماریهای خاص نسبت به بیماری کرونا واکسینه شدند.

 

وی تصریح کرد: ظرفیت بیمارستان‌های دزفول تکمیل شده لذا فشار کاری بر روی کادر درمان زیاد است اما با وجود خستگی کادر درمان، دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تمام ظرفیت در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

 

قمیشی با تاکید بر اینکه شهروندان تا واکسیناسیون کامل پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم توسط وزارت بهداشت به زودی شاهد واکسیناسیون سایر گروههای سنی باشیم.

 

«علی فرهمندپور» نیز در این مراسم  با اشاره به تکمیل ظرفیت تمام بیمارستان‌های دزفول عنوان کرد: متاسفانه شرایط همچنان در دزفول بحرانی است و با کمبود پرستار مواجه هستیم.

 

فرماندار ویژه دزفول ابراز کرد: به ازای هر پنج بیماری که بستری می شوند باید یک پرستار در نظر گرفت که این آمار در دزفول خیلی کم است.

 

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان بزرگ این شهرستان ۲۱۰ تخت اعلام کرد و ادامه داد: به دلیل شرایط بحرانی در حال حاضر ۳۱۰ نفر در این بیمارستان بستری هستند.

 

فرهمندپور اضافه کرد: به منظور جبران کمبود پرستار و کمک به کادر درمانی ۱۱۳ نفر از نیروهای جهادی بسیج به کمک کادر درمان آمده‌اند و بدون هیچ دستمزدی در حال خدمت به بیماران هستند.

 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک برای کاهش آمار بستری در شهرستان بیان کرد: امروز شهرستان دزفول در وضعیت مناسبی نیست لذا تا تا واکسیناسیون کامل باید پروتکلهای بهداشتی رعایت شوند.

 

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به تعطیلی بوستان‌ها و مغازه‌ها بیان کرد: ما به مشکلات کسبه و مردم آگاهیم اما  سلامت و زنده ماندن در این شرایط در اولویت نخست ما قرار دارد.

 

وی یاد آور شد: متاسفانه رانندگان و کارگران برخی خودروهای ورودی به میدان بار ماسک نمی‌زنند که تذکر لازم به آنها داده می‌شود و بدون داشتن ماسک اجازه ورود به میدان بار را نخواهند داشت.

 

کد خبر 1051196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha