تشریح جزئیات نحوه برگزاری مراسم شب های قدر در گلستان/ تاکید به حفظ  سلامت مردم در برگزاری برنامه ها

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: براساس ضوابط و مقررات ستاد کرونا مراسم شب های قدر به میزان دو ساعت پیش بینی شده است و تاکید ما بر برگزاری این مراسم در فضای باز و با حفظ پروتکل های بهداشتی است.

حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مردم و مجموعه تشکل های دینی، مساجد و هیئت های مذهبی همراهی و همکاری خوبی داشتند و تلاش شد که براساس دستورالعمل ها و پروتکل ها برنامه ها را پیش برود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان  ادامه داد: براساس ضوابط و مقررات ستاد کرونا برنامه های شب های قدر به میزان دو ساعت پیش بینی شده است و تاکید ما بر این است که این مراسم ها ترجیحا در فضای باز برگزار شود.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: باید تلاش بیشتری صورت بگیرد که از فضای باز حسینیه ها و مساجد در این ایام استفاده شود و اگر فضای باز در اختیار نداشتند هیئت های مذهبی حتما قبل از برگزاری مراسم با مراکز بهداشت هماهنگی انجام دهند.

 

وی یادآور شد: همچنین تشکل های مذهبی می توانند با هماهنگی با ستاد کرونای شهرستان ها از فضاهای غیر مسقف و مناسب برای برگزاری مراسم شب های قدر مثل فضای مدارس و برخی از دستگاه های اجرایی بهره ببرند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: همکاران ما نیز در سطح استان همراهی و همکاری لازم را برای برگزاری مراسم شب های قدر خواهند داشت و تلاش ما این است که با حفظ پروتکل های ستاد کرونا برنامه ها پیش برود چرا که حفظ سلامتی مردم برای ما حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که از دستورالعمل های ستاد کرونا تمکین می کنم و شما نیز تمکین کنید و برخود لازم می دانیم که با ستاد کرونا همراه باشیم و در سایر برنامه ها نیز همراهی و همکاری با ستاد کرونا وجود دارد.

 

وی ابراز داشت: توصیه ما این است که در این شب ها تشکل های دینی و مذهبی و فرهنگی به مواسات و کمک های مومنانه اقدام کنند، موضوع دیگر اهدای خون است و توصیه می کنیم که تشکل های دینی و مذهبی برای تامین نیاز خون و فرآورده های خونی بیماران همکاری کنند و برای اهدای خون تبلیغات اسلامی برنامه های تدارک خواهد دید تا بتوانیم نسبت به تامین ذخایره گروه های خونی نایاب اقدام کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تاکید کرد: برای برگزاری مراسم عزاداری ها در شب های قدر باید حتما هیئت های مذهبی با ستاد کرونای شهرستان ها هماهنگ باشند و پیش بینی ما برگزاری برنامه دو ساعت است و ترجیجا باید این مراسم ها در فضای باز برگزار شود و همچنین برخی از فضاهای مسقف که سقف های بلندی دارد می تواند با برخی از محدودیت ها این برنامه ها را برگزار کنند.

 

کد خبر 1051325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha