رونق و حمایت از تولید یک مقوله فرهنگی است

نبی زاده با بیان اینکه نگاه به تولید، رونق و حمایت از ‌آن یک مقوله فرهنگی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در کلام خود فرهنگ را ستون و پایه می دانند لذا تولید باید از همین منظر مورد بررسی و حمایت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «ناصر نبی زاده» امروز (۷ اردیبهشت) در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان اظهار کرد: آیین نامه ها و ساختاری که در شورای فرهنگ عمومی تعریف شده نشانگر این است که شورای فرهنگی عمومی مرکز هماهنگی و تصمیم سازی در فرهنگ عمومی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی تجلّی عمومی اندیشه ها، هنجارهای رفتارها، نگاه ها، سنت ها و چیزی است که در قالب فرهنگ عمومی می توانیم تعریف کنیم، افزود: ساختار شورای فرهنگ عمومی در سطح عالی کشور، استان ها و شهرستان ها برای سیاست گذاری و استفاده منسجم از تمام ظرفیت ها است، همچنین رصد وضعیت در حوزه های فرهنگی در قالب چهارچوب، محورها و عملیات آن برای رسیدن به ارتقاء مهم است.

 

نبی زاده گفت: گام برداشتن در حوزه فرهنگ عمومیِ ماندگار، صحیح و متکی بر اعتقادات، گذشته و تاریخ کهن و بسیار پر تلاتو است، لذا شورای فرهنگ عمومی وظایفی از منظر قانون گذار و بسترهای سیاست گذاری قرارگاه عملیاتی دارد که برای ارتقای حوزه های فرهنگ عمومی و رسیدن به حوزه های فرهنگ مطلوب است.

 

وی بیان کرد: فرهنگ عمومی یک بستر گسترده، وسیع و عمیق است و می تواند همه زوایای زندگی را در بر بگیرد، لذا خواهش می شود ساختارهای کشوری در شورای فرهنگ عمومی حتما مباحث را با طرح و برنامه مطرح پیگیری و اجرا کنند تا نتیجه بخش باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی در نهبندان در خصوص فرهنگ سازی شعار سال، افزود: در آغازین حرکت در سال 1400 ؛ رهبری برای کشور شعار سال را معرفی و تبیین کردند؛ همچنین رهبری چندین سال است که شعار سال را با محوریت رونق تولید تعریف می کنند که ریل گذاری حرکت دستگاه ها است که باید فرهنگ سازی شود.

 

نبی زاده با بیان اینکه نگاه به تولید، یک مقوله فرهنگی هست و خواهد بود، مطرح کرد: چون رهبری در کلام های خود فرهنگ را ستون و پایه می دانند لذا تولید را وسیع تر و عمیق تر می دانیم که باید به آن توجه بیشتر کرد.

 

وی ادامه داد: در دستورالعمل شورای فرهنگ عمومی کارگروه های کارشناسی تعریف و تبیین شده که از این کارگروه ها استفاده می شود تا مباحث تبدیل به طرح شود و در کوتاه ترین مدت طرح ها به نتیجه برسد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: نهبندان به عنوان شهرستانی کهن با پیشینه درخشان با سرمایه های عظیم فرهنگی و نیروی انسانی به عنوان دژ اصلی در حوزه های امنیتی، اجتماعی در شرق کشور عمل می کند که این اقدامات شایسته تقدیر است.

 

وی در پایان گذری به فعالیت های کانون امام حسن مجتبی (ع) نهبندان کرد و گفت: این کانون فرهنگی هنری در شهرستان نهبندان با کمی امکانات و محرومیت توانسته در سطح ملی در طرح ایران قوی جایگاه ملی را کسب کند که جای تقدیر دارد.

کد خبر 1051330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha