شهروندان موارد نقض یا تخلف از قوانین و مقررات انتخابات را به هیات بازرسی انتخابات گزارش دهند

مردانی مهمترین وظایف هیات بازرسی را جمع آوری، پایش، کنترل اخبار و اطلاعات انتخاباتی و ارسال آن به هیات های مرکزی و استانی دانست و گفت: شهروندان موارد نقض یا تخلف از قوانین و مقررات انتخابات را به هیات بازرسی انتخابات شهرستان گزارش دهند.

«رضا مردانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد:‌ هیات بازرسی انتخابات در شهرستان خرمشهر با ابلاغ احکام از سوی هیات بازرسی انتخابات استان خوزستان، در راستای بازرسی و کنترل جریان اتنخابات بر مدار قانون برای صیانت و حفاظت از آراd مردم در انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

دبیر هیات بازرسی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خرمشهر مهمترین وظایف هیات بازرسی را جمع آوری، پایش، کنترل اخبار و اطلاعات انتخاباتی در سطح شهرستان و ارسال آن به هیات های مرکزی و استانی دانست و افزود: این هیات ضمن اعلام اطمینان به مردم جهت رسیدگی و پاسخ گویی به شکایات واصله از تمامی شهروندان شهرستان خرمشهر تقاضا دارد چنانچه موارد نقض یا تخلف از قوانین و مقررات اعم از فعالیت تبلیغات زود هنگام، پیش از موعد مقرر و غیره را تا روز اخذ رأی مشاهده کردند به هیأت بازرسی انتخابات شهرستان مستقر در فرمانداری خرمشهر و یا به آدرس اینترنتی ارائه گزارش تخلفات انتخاباتی https://moi.ir/fa/nazarsanjivashekayat گزارش دهند.

 

وی تصریح کرد: گزارش های مردمی باید مستدل و مستند و به موقع از تخلفات (اشخاص حقیقی و حقوقی)، داوطلبان انتخابات و دستگاه های اجرایی با استناد به قوانین و مقررات انتخاباتی باشد.

 

مردانی انتخاب بازرسان، سر بازرسان، بازرسان ویژه شعب اخذ رای و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی برای آنها را از دیگر وظایف هیات های بازرسی انتخابات خواند و اضافه کرد: هیات بازرسی مطابق قانون، ارزیابی عملکرد هیات های اجرایی و مجریان انتخابات را بر اساس موارد ابلاغی در دستور کار خود قرار می دهد.

 

وی از یک مورد تخلف تبلیغاتی زود هنگام انتخاباتی احصا شده در شهرستان خرمشهر خبر داد و تاکید کرد: این مورد تخلف به هیات بازرسی استان ارجاع شده است.

 

کد خبر 1051416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha