شکل‌گیری امید و حمایت اجتماعی از جوانان زیر چتر کانون مسجد

امید به جامعه و حمایت اجتماعی از جوانان و نوجوانان زیر چتر کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران شکل گرفته و مهمترین نقش را در تحقق سرانه اوقات فراغت در چهارده سال گذشته داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، چهارده سال پیش همزمان با شب میلاد فرخنده امام حسن مجتبی(ع) بود که خبر را افتتاح و راه اندازی مرکز فرهنگی و هنری در مسجد قمربنی هاشم(ع) بین نمازگزاران و اهالی محل و شهروندان تیرانی زمزمه های آن شنیده می شد که این خبر با برگزاری یک جشن و آیین افتتاحیه توام شد.

 

کارشناسان ثبت ساماندهی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون، شهردار تیران، شهروندان و اعضای کانون مهمترین مهمانان این برنامه بودند.

 

پس از انجام ضیافت افطار، سخنرانی، جشن و مرکز فرهنگی و هنری مسجد تحت عنوان کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) در طبقه زیر زمین مسجد افتتاح و به صورت رسمی فعالیت های خود را آغاز کرد.

 

فراز و فرودهای زیادی را در این مدت بیش از یک دهه این مرکز فرهنگی و هنری طی کرده تا اینکه به این ظرفیت و توانایی رسیده است.

ناملایمتی ها، کارشکنی، تفکرات غلط و عدم برخی از حمایت ها گرچه پیش روی فعالیت های این کانون مسجد بوده اما استقامت و صبر و انگیزه خوبی که بین اعضای آن نهادینه شده بود باعث شده که از مشکلات بگذرند و به مهمترین اهداف و برنامه های خود رسیدگی کنند.

 

هدف گذاری قوی بر پایه مهندسی فرهنگی نقش بسیار مهمی در موفقیت های این مرکز فرهنگی و هنری بوده و باعث شده به صورت میانگین سالانه یک رتبه استانی یا ملی کسب کند.

 

دیپلم افتخار، کسب رتبه ملی فعالیت های مجازی، مرکز نمونه اوقات فراغت، مسابقات علمی و جشنواره دومینو و کانون فرهنگی و هنری برتر طرح ملی ایران قوی از جمله آن ها است.

 

*فعالیت های کانون پاسخی برای نیازهای فراغتی

 

کمبود امکانات فراغتی و بستر برای فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در تیران، یکی از مهمترین چالش ها است که این مرکز توانسته با امکانات فرهنگی، هنری، بازی و ورزشی فرصت سازی برای اوقات فراغت داشته باشد.

حمایت از ایده ها، طرح و پیشنهادات، به روز بودن برنامه ها و جذابیت و تنوع در فعالیت های این کانون باعث شده مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

 

توجه به نیازهای روز جامعه و ارائه برنامه متناسب با آن توانسته فرصت های زیادی را برای ارتقای دانش و آگاهی اعضای کانون و مردم محله و شهر فراهم سازد.

 

فناوری اطلاعات و تکنولوژی های روز جامعه فرصتی شده تا این این مرکز در فضای مجازی نقش آفرینی جدی داشته باشد و کانون فرهنگی و هنری در دهکده جهانی اینترنت تشکیل دهد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران نقش کانون را فراتر از یک مرکز فرهنگی و هنری بیان کرد و گفت: پاسخگویی به نیازهای اعضا در مدل های مختلف مهم است و نمی توانیم صرف یک مسئولیت ساده به آن نگاه کنیم.

 

*تاثیر گذاری کانون امام حسن مجتبی در جامعه

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به فعالیت 54 کانون فرهنگی و هنری در این شهرستان افزود: کانون امام حسن مجتبی(ع) تیران به دلیل ظرفیت و توانمندی فرهنگی خاص در برنامه ها در سطح شهر اثر گذار بوده است.

 

«اقبال صالحی» خاطرنشان کرد: برای تقویت فعالیت های این نهاد برنامه نظام مند و هدفمندی وجود دارد و فعالیت سازمانی و ساختاری در این مرکز جلوه دارد.

 

*کانون مسجد زمینه ساز پیشرفت و توسعه افراد

اعضای این مرکز فرهنگی و هنری از این کانون به عنوان یک مرکز خوب، مناسب و جذاب برای فعالیت های فرهنگی و هنری یاد می کنند.

 

وجود برنامه های جذاب آموزشی، تفریحی، فرهنگی، مناسبتی و کتابخوانی باعث شده که امیدواری خاصی برای اعضا وجود داشته باشد و حمایت اجتماعی این مرکز نقش کارآمدی در پیشرفت افراد داشته است.

کد خبر 1051474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha