۱۰۰ بسته حمایتی بین نیازمندان فردوس توزیع شد

حجت الاسلام بابایی گفت: امروز به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) یکصد بسته حمایتی بین نیازمندان شهرستان فردوس توزیع شد.

حجت الاسلام «محمدرضا بابایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند، ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) گفت: امروز یکصد بسته حمایتی به ارزش 30 میلیون تومان بین نیازمندان شهرستان توزیع شد. 

 

امام جمعه فردوس با بیان اینکه از زمان شروع بیماری کرونا و مطرح شدن بحث کمک های مؤمنانه توسط مقام معظم رهبری، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است به فعالیت مؤسسات خیریه در این شهرستان اشاره کرد و اهدای دو سری جهیزیه به ارزش 30 میلیون تومان، توزیع 200 پرس غذای گرم به ارزش 5 میلیون تومان، توزیع 50 سبد کالا با اعتبار 11 میلیون تومان، پرداخت بدهی افراد بی بضاعت و نیازمند به ارزش 8 میلیون تومان، اهدای سه دستگاه یخچال به نوعروسان به ارزش 20 میلیون تومان را از اقدامات مؤسسه خیریه دستان مهربان برشمرد.

 

وی از دیگر اقدامات و برنامه های این مؤسسه به ساخت سرویس بهداشتی برای افراد بی بضاعت با اعتبار 2.5 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان جهیزیه 6 نوعروس هم با اعتبار 50 میلیون تومان تأمین و نوعروسان به خانه بخت می روند.

 

به گفته وی در شب های قدر نیز با مساعدت این مؤسسه خیریه 500 پرس غذا به ارزش بیش از 12 میلیون تومان بین نیازمندان توزیع می شود.

 

امام جمعه فردوس از دیگر اقدامات انجام شده به توزیع 1300 پرس غذا با اعتبار 26 میلیون تومان، اهدای چهار سری جهیزیه به ارزش 60 میلیون تومان، توزیع پوشاک بین سادات، نیازمندان و... با اعتبار یکصد میلیون تومان، پرداخت هزینه بیماران و... با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد.

 

حجت الاسلام بابایی یادآور شد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان هم علاوه بر اختصاص 50 میلیون تومان برای آزادی زندانیان، بیش از دو میلیون تومان هم به نیازمندان کمک کرده است.

 

وی از دیگر اقدامات این نهاد به توزیع 1500 پرس غذای گرم بین نیازمندان اشاره کرد و گفت: از محل موقوفه مدرسه حبیبیه هم 15 میلیون تومان برای اطعام و تأمین بسته معیشتی برای طلاب و روحانیون در شب های قدر در نظر گرفته شده است.

 

وی مجموع اعتبارات هزینه شده و... اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس در ایام ماه مبارک رمضان را در راستای کمک های مؤمنانه 85 میلیون تومان اعلام کرد.

 

امام جمعه فردوس در ادامه به فعالیت سه مؤسسه قرض الحسنه درفردوس، باغستان و اسلامیه اشاره کرد و گفت: این مؤسسه ها متعهد شدند با تخصیص 500 میلیون تومان؛ وام قرض الحسنه پنج میلیون تومانی به اصناف متضرر از کرونا پرداخت کنند.

 

حجت الاسلام بابایی از توزیع نان صلواتی با همکاری فرهنگیان و پاسداران بازنشسته شهرستان خبر داد و گفت: امشب به مناسبت ولادت کریم اهل بیت 3500 قرص نان با همکاری این خیران تأمین و به صورت رایگان بین نیازمندان توزیع می شود.

 

وی در ادامه به توزیع 120 کیلوگرم گوشت گوسفندی به ارزش 12 میلیون تومان، 600 پرس غذا، پذیرایی و توزیع غذای گرم برای زندانیان و پاکبانان، پرداخت قبوض آب، برق و گاز 20 خانواده نیازمند به ارزش یک میلیون تومان و... توسط مؤسسه خیریه امام زمان(عج) شهرستان اشاره کرد و گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان هم دو هزار پرس غذای گرم به ارزش 50 میلیون تومان، یکصد کیلوگرم گوشت بین نیازمندان، اصناف ضعیف و ... توسط این خیریه توزیع می شود.

 

امام جمعه فردوس با اشاره به بخشودگی اجاره بهای 14 واحد مسکونی این مؤسسه خیریه، تأکید کرد: اجاره بهای یک ماهه این واحدهای مسکونی بخشیده شد و با انجام این مهم در مجموع از ابتدای ماه مبارک رمضان این مؤسسه بالغ بر 200 میلیون تومان خیرات داشته است.

 

حجت الاسلام بابایی در پایان با بیان اینکه در چند روز آینده 420 بسته معیشتی توسط سپاه شهرستان بین نیازمندان توزیع می شود، یادآور شد:  200 پرس غذای گرم هم در شب های قدر توسط این نهاد بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

 

کد خبر 1051489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha