تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای شورای روستاها  ادامه دارد

رئیس شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد کاندیداهای شورای روستایی، نسبت به دوره قبل از هفت درصد رشد برخوردار است، گفت: تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای شورای روستاها تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ «ناصر خوش خبر» امروز (۸ اردیبهشت) در سی امین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، چهار مؤلفه سلامت، امنیت رقابت و مشارکت را به عنوان اصول تأثیر گذار در هر انتخابات خواند و اظهار کرد: تحقق این مؤلفه ها در راستای برگزاری انتخابات پرشور، قانونمند و سالم، همراهی همه دلسوزان و کسانی که دل در گرو اقتدار نظام دارند را می طلبد. 

 

وی، انتخابات را نماد مردم سالاری دینی و فرصتی برای به کرسی نشاندن اراده مردم خواند و گفت: ما وظیفه داریم با رعایت قانون و اصل بیطرفی، آن را تحقق بخشیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: متغیرهایی بر روی انتخابات خردادماه تأثیر گذارند که بخشی همانند مجموعه اقدامات کاندیداها برای عرضه توانمندی های خود به مردم، در حوزه فردی قرار می‌گیرند. 

 

خوش خبر ادامه داد: در بخش عمومی نیز با لیست کاندیداها، دستگاه های تنظیم گر به عنوان نهادهای بازرسی، اجرایی و نظارتی و رسانه هایی که تنور انتخابات را بر محور قانون و در راستای مشارکت حداکثری گرم می کنند، مواجه هستیم. 

 

وی با اشاره به این‌که خراسان جنوبی سابقه خوبی در زمینه مشارکت مردم در انتخابات دارد، متذکر شد: این موضوع، نشان دهنده آگاهی مردم استان و همراهی آن‌ها با سیاست های نظام است. 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی به شرایط فعلی متأثر از بیماری کرونا در سطح بین المللی و منطقه ای اشاره و تصریح کرد: با همه این ها، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در بستری امن و در تاریخ مقرر پیش بینی شده است. 

 

خوش خبر مهم ترین موضوع در شرایط فعلی را نحوه تبلیغات و فضا سازی برای ترغیب مردم به استقبال از انتخابات عنوان کرد و گفت: خوشبختانه صدا و سیما در این راستا به خوبی عمل کرده و کسانی که دغدغه شکل گیری شوراهای شهری و روستایی را دارند، پای کار آمده اند به گونه ای که تعداد کاندیداهای شورای روستایی، نسبت به دوره قبل از ۷ درصد رشد برخوردار بوده است.

 

وی با بیان این که امروز آخرین پروسه در هیئت نظارت شهرستان جهت تعیین تکلیف و تأیید یا رد صلاحیت کاندیداها طی می شود، اظهار داشت: فرصتی جهت اعتراض نامزدها به تصمیم هیئت نظارت، در نظر گرفته شده که مطابق تقویم انتخاباتی انجام خواهد شد.

 

به گفته وی؛ تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای شورای روستاها تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با تأکید بر استفاده از ظرفیت های قانونی تریبون ها، فضای حضوری و مجازی برای تحقق مشارکت حداکثری مردم، متذکر شد: شورای اطلاع رسانی کشور مواردی را جهت انتخاباتی شدن فضای استان ها ابلاغ کرده که نصب تابلوهای شمارش معکوس، استفاده از تلویزیون های شهری، پخش پیام های انتخاباتی در رادیو و به صورت زیرنویس در شبکه های استانی و آگاهی بخشی به مردم از طریق فرهنگسراها جزو مواردی ابلاغی هستند.

 

خوش خبر به اهمیت تبلیغات در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: هر چه به تاریخ برگزاری انتخابات نزدیک تر شویم، امکان تخریب از سوی معاندین بیشتر خواهد شد، لذا تریبون ها و رسانه های استان از هم اکنون نسبت به مصون سازی شرایط در مقابل این نوع رفتار ها و دوگانگی ها اقدام کنند.

 

 

 

کد خبر 1051523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha