بیش از ۷۰ درصد هزینه کرد زکات در استان کرمان برای محرومین است

صادقی با بیان اینکه ۶۰ درصد هزینه کرد زکات باید برای محرومین و ۴۰ درصد آن برای پروژه های عمرانی عام المنفعه باشد؛ اظهار کرد: در استان کرمان اما ۷۳ درصد برای محرومین و ۲۷ درصد برای پروژه های عام المنفعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یحیی صادقی، چهارشنبه(۸ اردیبهشت) در شورای زکات استان طی سخنانی رشد زکات اعم از واجب و مستحب در استان را باعث کسب رتبه برتر کشور دانست و گفت: یکی از برادران اهل سنت ۷۲ نخل خرما را به نیت ۷۲ تن شهدای کربلا برای پرداخت زکات پلاک گذاری کرده است.
 

 


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از افزایش زکات واجب در استان از ۴ به ۱۱ میلیارد و در زکات مستحب از ۳ به ۴۹ میلیارد تومان خبر داد و افزود: در زکات فطره گرچه رشد داشتیم اما با توجه به میزان جمعیت، با شرایط مطلوب فاصله داریم البته ممکن است مردم خود شخصا" بپردازند.

 



وی با بیان اینکه ۶۰ درصد هزینه کرد زکات باید برای محرومین و ۴۰ درصد آن برای پروژه های عمرانی عام المنفعه باشد؛ اظهار کرد: در استان کرمان اما ۷۳ درصد برای محرومین و ۲۷ درصد برای پروژه های عام المنفعه است.

 



مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در خطاب به استاندار کرمان گفت: در فصل برداشت زکات نیازمند کمک های لجستیک همه دستگاه ها هستیم زیرا فصل برداشت محصول محدود است.

 



وی همچنین خواستار تشویق کشاورزان پرداخت کننده زکات شد.

کد خبر 1051545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha