آزادی ۹ محکوم مالی از ابتدای سال تاکنون

دهشیری از آزادی ۹ زندانی محکوم مالی توسط ستاد دیه استان با همکاری خیرین استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلام علی دهشیری در برنامه تلویزیونی « ماه مهربانی » ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) ، ضمن تقدیر از ساخت برنامه تاثیرگذار ماه مهربانی برای هفتمین سال متوالی با محوریت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت : از یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای کاهش جمعیت کیفری میتوان نام برد ساخت برنامه ها و فرهنگی سازی از طریق رسانه ها به صورت ویژه تلویزیون است که این برنامه در این راستا بسیار موفق بوده است .

دهشیری در این برنامه ضمن تقدیر از زحمات کشیده شده از سوی ستاد دیه استان در سال گذشته گفت : در سال 1399 با توجه به شرایط اجتماع و وجود ویروس منحوس کرونا این ستاد جشن های گلریزان را متوقف نکرده و  برای اولین بار در کشور و به صورت آنلاین این جشن ها را برگزار کرد .

این مقام مسئول از برگزاری پویش هایی همچون  بخشش کریمانه ، هر هیئت آزادی یک زندانی، پویش یلدای رهایی  ، سومین جشنواره خیریه نفس در قفس ، برگزاری گلریزان زورخانه ای ، پویش بهاریه ،طرح رضوان ، قدم قدم تا آزادی با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سال گذشته خبر داد و گفت : نتیجه برگزاری این طرح ها و پویش ها آزادی 335 محکوم مالی بود که در قالب 8 آیین آزادی به مناسبت های مختلف مانند عید سعید فطر ، هفته قوه قضاییه ، شهادت امام رضا (ع) ، اربعین حسینی ، سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ، سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا و ایام الله دهه فجر برگزار گردید . 

وی در ادامه با تاکید بر حضور پر شور مردم دارالعباده در ایام  ماه محرم در خصوص پویش هر هیئت آزادی یک زندانی گفت : با توجه به شرایط کرونایی در ماه محرم ستاد دیه اقدام به برگزاری این طرح نمود و با دعوت از خیرین و نیکوکاران و هیئت های مذهبی این پویش را برگزارکرد که در نهایت با اجرای این پویش مبلغ 1 میلیارد و 400 میلیون تومان به این ستاد اهدا گردیده که منجر به آزادی 40 محکوم مالی از زندانهای استان شد.

دهشیری با اشاره به تاثیرات ویروس منحوس کرونا بر اجتماع و آرزوی سلامتی و توفیق برای کادر زحمت کش درمان گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسم ها و آیین هایی مانند ختم ، سوم ، هفتم ، چهلم و سالگرد با اطلاع رسانی مناسب ستاد دیه استان شاهد حضور بسیاری از افراد بودیم که هزینه های مراسم های خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد  اختصاص داده و تاکنون مبلغی قریب به یک میلیارد تومان از این طرح به ستاد دیه استان اهدا گردیده است و این اقدام تبدیل به یک فرهنگ گردیده است.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از آزادی تعداد 335 مددجو در سال گذشته خبر داد و گفت : از این تعداد مددجویان مذکور 184 مددجو با انجام مشاوره و بدون پرداخت کمک و تعداد 151 مددجو با پرداخت وجه از زندانهای استان آزاد شدند .

وی در ادامه افزود : مبلغ کل بدهی این محکومین مبلغی نزدیک به  199 میلیارد تومان بوده که مبلغ  188میلیارد تومان از این مبلغ از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و با پرداخت مبلغ 11 میلیارد تومان زمینه آزادی این محکومین فراهم شده است.

دهشیری در ادامه این برنامه از آزادی 9 محکوم مالی در سال جدید با همت خیرین و نیکوکاران استان یزد با پرداخت مبلغی بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان از زندانهای استان خبر داده و گفت : ستاد دیه در کوشش است تا در پایان ماه مبارک رمضان این تعداد آزادی را با همت خیرین و نیکوکاران افزایش دهد  .

این مقام مسئول در پایان از اعطای مرخصی 3 روزه به زندانیان جرائم غیر عمد به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی خبر داد و گفت : به همت خیرین و نیکوکاران استان یزد تا کنون مبلغ 770 میلیون تومان به این ستاد اهدا نموده و از اهدای مبلغی بالغ بر 1 میلیارد تومان توسط صنایع به ستاد دیه استان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد .

گفتنی است برنامه تلویزیونی ماه مهربانی به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت سازمان فرهنگی ، اجتماعی ورزشی شهرداری استان یزد با هدف آزاد ساری زندانیان جرائم غیر عمد در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به صورت زنده از شبکه استانی یزد پخش خواهد شد .

کد خبر 1051613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha