خدایا ما را از  توحید التقاطی با شرک دور کن

حجت الاسلام کفیل گفت: امام سجاد علیه السلام در دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه ۶ نکته را در پیوند با حضرت حق به همه تذکر می شوند.

حجت الاسلام «محمدصادق کفیل»، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به لزوم  پیوند با پروردگار عالم در سخنان امام چهارم شیعیان گفت: امام سجاد علیه السلام در دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه  ۶ نکته را در پیوند با حضرت حق به همه تذکر می شوند. بعد از درود و سلام بر محمد و آل محمد  می فرمایند خدایا ما را کمک کن تا فاصله بگیریم از اینکه در مسیر خداشناسی، توحید و پیوند با تو منحرف شویم.

 

وی افزود: گاهی ما در ذهن خود تصور می کنیم که از خدا فاصله نداریم چرا که به تعبد و نماز و روزه می پردازیم اما گاهی انسان در زندگی خود صفات توحیدی را از دیگران طلب می‌کند.ما اگر خدا را رزاق می‌دانیم این رزق را چقدر از خدا طلب می کنیم؟

 

حجت الاسلام کفیل تصریح کرد:  اگر می گوییم عزت دست خداست و اوست که بر همه چیز تواناست و خیر و خوبی نزد پروردگار عالم است چقدر به درگاه او مسئلت داریم. اگر انسان در دعای جوشن کبیر هزار صفت خدا را نام می برد چقدر به این  صفات معتقد است.

 

وی افزود:  امام صادق علیه السلام در وصف بنی‌امیه می فرمایند که آنها مخالفتی نداشتند تا مردم با آموزه های توحیدی آشنا شوند اما اجازه نمی دادند مردم  از جریان های شرک و باطل و فعالیت آنها مطلع شوند.همین سیاست نیز در زمان ما  وجود دارد گاهی انسان در مسیر توحید است اما این توحید آمیخته با شرط و باطل میشود.

 

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه  غنوان کرد: امام سجاد علیه السلام  در ادامه دعای صحیفه سجادیه می‌فرماید خدایا حال که تو را شناختم کمک کن در پیوند باتو کوتاهی نکنم. گاهی انسان خدا را می شناسد و به عظمت او پی برده است اما در پیوند و حمد و ثنای او کوتاهی می‌کند.

وی افزود: انسان ادعای دینداری دارد  اما این دینداری آن چیزی نیست که خداوند متعال از انسانها مسئلت دارد دین واقعی  دینی است که همراه ولایتمداری امیرالمومنین علیه السلام باشد دین واقعی همان دین غدیری است.ما گاهی راه را اشتباه می رویم و از خدا می خواهیم که به مقصد برسیم اما امام سجاد علیه السلام به ما می آموزند که خدایا نابینا نباشیم و راه را اشتباه  نرویم.

 

وی خاطرنشان کرد:امام سجاد علیه السلام در ادامه دعا می فرماید خدایا نکند که ما فریب دشمنان تو را بخوریم، یعنی آنکه انسان اگر در پیوند توحیدی با خداوند محکم نباشد، احتمال دارد  از دشمنان الهی فریب بخورد. قرآن می فرماید شیطان دشمن شماست لذا شما نیز او را دشمن بگیرید.در اینجا امام سجاد علیه السلام می فرماید این شیطان دشمن خداست مواظب باشیم  او ما را فریب ندهد.

کد خبر 1051681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha