اوصاف اهل ماه رمضان چیست؟

حجت الاسلام کفیل گفت: خدایا ما را از بهترین اهل ماه مبارک رمضان قرار بده تا جایی که به ما بگویند این شخص اهل ماه رمضان است.

حجت الاسلام «محمدصادق کفیل»، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه اهل ماه مبارک رمضان گفت: انسان وقتی  با موضوعی انس داشته باشد می گویند اهل آن موضوع است به عنوان مثال اگر انسان با مطالعه و تحقیق  باشد به او میگویند  اهل علم است. در این میان برخی نیز اهل حرم  یا اهل دل  هستند. امام سجاد علیه السلام در دعای چهل و چهارم صحیفه سجادیه می‌فرمایند خدایا ما را از بهترین اهل ماه مبارک رمضان  قرار بده  تا جایی که به ما بگویند این شخص رمضانی است یا اهل ماه رمضان است.

 

 وی افزود: کسی میتواند اهل ماه رمضان باشد که با این ماه عشق بازی کند، به عشق ماه رمضان نفس بکشد و با آن انس بگیرد و بهترین لذت آن رسیدن به این ماه شریف باشد.

 

حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: انسانی که اهل ماه‌مبارک‌رمضان باشد هر روز که می گذرد سیمایش تغییر و با این ماه رشد می کند. از همین رو دعای صحیفه سجادیه به ما می آموزد خدایا ما را  جزو اصحاب ماه رمضان  قرار بده.

 

وی افزود:  اما رسیدن به این جایگاه و مقام الزاماتی نیاز دارد همانطور که در روایات آمده است خداوند در هر شب و روز ماه مبارک رمضان یرخی از   اهل  عذاب را مورد محبت و رحمت خود قرار می‌دهد. انسان نیز اگر می‌خواهد اهل ماه رمضان بشود لازمه‌اش این است که ظرف وجودیش پاک و تمیز شود.

 

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تصریح کرد:  بر این اساس باید دل و وجود انسان از مدرسه طاغوت شیطان بیرون بیاید،  گناه و معصیت  سبب میشود انسان  نور  واقعی را نچشد. انسانی که اهل گناه باشد اهل موسیقی و مطربی باشد یا اهل فضای مجازی و دیدن تصاویر حرام باشد و یا با نامحرم شرعیات را  اجرا نکند نمی تواند اهل ماه رمضان شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد علیه السلام می فرماید خدایا یک بخشش و چشم پوشی از من بکن که بنده گناه نباشم  تا بتوانم نور را جذب کنم  و بفهمم ماه رمضان چه ماه بزرگی است.   هر آنچه از این ماه گذشت و توفیق بهره مندی پیدا نکردیم از خداوند متعال مسئلت کنیم که  عاشق ماه رمضان شویم.

 

 

کد خبر 1051684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha