مساجد در جامعه اسلامی باید فعال و پویا باشند

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر پویا و فعال کردن مساجد در جامعه اسلامی، گفت: امام جماعت، کانون فرهنگی و هنری، پایگاه مقاومت و افراد دخیل در امر مسجد باید فعال بوده و از ظرفیت های مساجد به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز( 8 اردیبهشت ماه ) در آئین تجلیل از برگزیدگان طرح ملی «ایران قوی» در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تمجید از نقش ارزنده کانون های فرهنگی و هنری در مساجد، اظهار کرد: مسجد پایگاه خداوند، دین، قرآن، معنویت و اخلاق است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه کارهایی که با محوریت مسجد انجام می گیرد و رنگ و بوی مسجدی دارند، برکات بسیاری خواهند داشت، گفت: وقتی مدیریت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... با محوریت مسجد باشد، خداوند برکتی در آنها قرار می دهد که در سایر کارها این برکت ها وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم اسلامی قوی، غنی و توسعه یافته را که روزی تحت فشار و محاصره قرار داشت بر محوریت مسجد قرار داد و امروز شاهد شکوفایی مسجد در جامعه هستیم.

 

آیت الله حسینی ضمن بیان اینکه فعالیت های هر کانون فرهنگی بر محوریت مساجد استوار است، ادامه داد: می توان با کار و تلاش بیشتر این شایستگی های مسجد و کانون فرهنگی و هنری را به جامعه بیشتر معرفی کرد.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: توقع و انتظار این است که کانون های فرهنگی و هنری در مساجد از ظرفیت های خود در راستای انجام وظایف جهت خدمت موثر به جامعه تلاش کنند.

 

وی گسترش فعالیت ها را نیازمند مدیریت و نظارت بیشتر دانست و گفت: اگر کار و فعالیتی مدیریت و نظارت لازم را داشته باشد، می توان شاهد تاثیر مثبت آن در جامعه باشیم.

 

آیت الله حسینی ضمن تمجید از راه اندازی و تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در مساجد، افزود: اگر ما در این راستا مدیریت اصولی، برنامه ریزی و ساماندهی داشته باشیم، خروجی اینها اثرگذاری لازم را خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در زلزله شهر سی سخت را ستود و خواستار فعالیت هایی از این دست در زمینه های مختلف شد.

 

وی ضمن تاکید بر پویا و فعال کردن مساجد در جامعه اسلامی، یادآور شد: امام جماعت، کانون فرهنگی و هنری، پایگاه مقاومت و افراد دخیل در امر مسجد باید فعال بوده و از ظرفیت های مساجد به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید دوباره بر فعال شدن مساجد، خاطرنشان کرد: برخی از مساجد فعالیت های خوبی انجام می دهند ولی برخی دیگر از مساجد از ظرفیت های خود به درستی و آن گونه که شایسته است استفاده نمی کنند که این موضوع نیازمند کار کارشناسی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه ای که مساجد آنها فعال و پویا باشد از برکت های خوبی برخوردار خواهند شد.

کد خبر 1051699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha