اجرای پویش محله همدل توسط سازمان تبلیغات اسلامی همدان

حجت الاسلام نظیری گفت: پویشی با عنوان محله همدل طراحی شده که در ماه رمضان دنبال می‌کنیم که در پویش محله همدل در واقع ما به دنبال این هستیم که مردم همدیگر را بشناسند و مسائل و مشکلات را در محلات خود حل کنند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «حجت الاسلام محمد هادی نظیری»  در جمع خبرنگاران ملایرگفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب  اجرای گام دوم تبلیغ نیز توسط سازمان تبلیغات در دست انجام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: بر اساس بیانیه گام دوم اقلاب  برای سازمان نیز یک نقش ووظیفه خاصی ایجاد شده  و ما تلاش می‌کنیم  در محورهای مورد تاکید رهبری حرکت  کنیم.

وی مردم سازی تبلیغ و ایفای نقش جریان های مردمی در فضای کشور  بر اساس الگو و روش امام خمینی(ره) در پیشبرد اهداف انقلاب و حرکت های اثرگذار را مهم برشمرد و گفت:باید با اجرای گام دوم  تبلیغ  برجسته کردن نقش مردم در فضای فرهنگسازی کشور را  داشته باشیم

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه  حضرت آقا نیز چند سالی است که این موضوع را به شدت تاکید دارند افزود: «آتش به اختیار بودن» در فضای فرهنگی جامعه، یکی از مصادیق همین راهبرد است.

وی با اشاره به اینکه دوران کرونا یک فرصت هایی را برای ظهور و بروز حرکت‌های مردمی ایجاد کرد گفت: در ایام کرونا  شاهد  رزمایش کمک‌های مومنانه، و  دوخت ماسک ،  با حضور گسترده گروه‌های مردمی و جهادی بودیم  که در واقع سازمان تبلیغات بیشتر نقش پشتیبانی و تصدی گری را داشته تا کار را مردم بیشتر به دست بگیرند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های ما در اداره تبلیغات اسلامی استان در ماه رمضان این بود که بتوانیم یک نهضت عظیم قرآنی را ایجاد و مبحث معارف قرآن  را داشته باشیم  گفت: در این زمینه موج چهارم کرونا بسیاری از برنامه‌های ما را با مشکل مواجه کرد .

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی  از برنامه های اداره تبلیغات اسلامی راه اندازی قرارگاه تبلیغ نوین از دهه محرم سال گذشته بوده است گفت: در این زمینه ماموریت ما این است که برنامه‌های دینی را  حتی در خارج از مساجد و حسینیه‌ها در فضای های مردمی داشته و  روحانیون و مبلغان ما در سطح بازار، باشگاه‌های ورزشی، تفرجگاه‌های مردمی و.. حضور داشته و به تبلغ برنامه‌های دینی اقدام می‌کنند و حتی در روستاها هم به سمت تبلیغ نوین و چهره به چهره با مردم رفته‌ایم.

مدیر تبلیغات اسلامی همدان  با بیان اینکه سازمان تبلیغات در دوره جدید به دنبال فعالیت‌های خودش را در یک شبکه ملی تعریف کرده است گفت: پویشی  با عنوان محله همدل طراحی شده که در ماه رمضان دنبال می‌کنیم  که در پویش محله همدل  در واقع ما به دنبال این هستیم که مردم در محلات همدیگر را بشناسند و مسائل و مشکلات را در محلات خود حل کنند..

وی  راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی یکی از برنامه‌های این سازمان در سال‌های  اخیر برشمرد و افزود: این پایگاه‌ها در محله‌های حاشیه شهر هستند و اصل ماموریت آنها  رفع مشکلات و آسیب‌ها و برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی در این مناطق است.

وی  راه اندازی پویش مردم ماه، شناسایی بانوان نخبه و استفاده از  ظرفیت خوب بانوان در تبلیغ برنامه های دینی  و برگزاری برنامه‌های دینی و مسابقات مختلف در ماه رمضان را از دیگر برنامه های این سازمان دانست.

وی برگزاری طرح خادمیاران قرآنی در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت نخبگان قرآنی در مناطق محروم با همکاری اساتید قرآنی را نیز از دیگر برنامه ها دانست.

.وی همچنین به فعالیت 140 مبلغ ثابت بیش از 2 هزار مبلغ  مقطعی در سطح استان در همکاری با سازمان تبلیغات گفت: این مبلغان با حضور در مناطق مختلف  به تبلغ بر نامه های دینی می پردازند.

 وی همچنین از فعالیت بیش از 3 هزار هیات مذهبی در استان همدان خبر داد و گفت: 2 هزار و 200 هیات در سامانه ثبت شده هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز در 180 روستای استان خانه عالم داریم گفت: در این زمینه واقعا مشکل داریم و با توجه به تعداد بالای روستاهای استان بسیاری از روستاهای بالای 500 خانوار نیازمند خانه عالم هستند که اعتبار کافی بای ساخت همه خانه های عالم وجود ندارد که سال گذشته با همکاری بنیاد برکت و مشارکتهای مردمی ده خانه عالم در شهرستان ملایر ساخته شد.

وی با بیان اینکه  از چالش های جدی سازمان تبلیغات اسلامی و عموم دستگاه های فرهنگی کشور این است که هنوز نگاه به فرهنگ، یک نگاه دقیق نیست و به دنبال آن اعتبارات فرهنگی نسبت به اعتبارات تخصیص یافته به پروژه های عمرانی و زیرساختی، اعتباراتی بسیار ناچیز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: اعتبارات ملی سازمان تبلیغات استان همدان امسال به علت طراحی الگوی تمدن اسلامی همدان با استفاده از ظرفیت های مردمی، به یک و نیم برابر افزایش یافت و امیدواریم اعتبارات استانی نیز افزایش یابد.

 

 

کد خبر 1051709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha