مانع زدایی در مسیر تولید با بهره برداری از نیروگاه گازی در مرودشت

زراعت پیشه گفت: هشتمين نیروگاه گازی توزيع برق شيراز در «رجا آباد» مرودشت وارد مدار تولید برق شده و نقش مهمی در مانع زدایی در مسیر تولید خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جلال زراعت پیشه»، امروز (چهارشنبه 8 اردیبهشت) از بهره برداری هشتمين نیروگاه گازی توزيع برق شيراز خبر داد و در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: این نیروگاه گازی مقیاس کوچک، توسط بخش خصوصی در مرودشت وارد مدار بهره برداری شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز ادامه داد: در نخستین هفته از پویش «الف ب ایران» صنعت برق در سال 1400 بیش از 160 میلیارد تومان پروژه شرکت توزیع برق شیراز با دستور وزیر نیرو افتتاح شد.

وی اضافه کرد: نیروگاه مولد مقیاس کوچک گازی «رجا آباد» شهرستان مرودشت از این پروژه ها بوده است که بخش خصوصی برای احداث و افتتاح آن 32 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

زراعت پیشه اعلام کرد: این نیروگاه یک مولد مقیاس کوچک گازی چهار مگاواتی است که 2 مگاوات از آن در فاز اول به بهره برداری رسیده و وارد مدار تولید برق شده است و نقش مهمی در پایداری شبکه و تامین برق مطمئن و پایدار خواهد داشت.

وی با اشاره به مزایای ایجاد نیروگاه های مقیاس کوچک گفت: این نیروگاه ها با رويکرد توليد همزمان برق و حرارت می تواند منجر به افزايش راندمان موثر نيروگاه و کاهش هزینه های تولید برق شوند.

زراعت پیشه تاکید کرد: افزایش تولید برق از اقدامات مهم برای مانع زدایی در مسیر تولید و پشتیبانی از تولید کنندگان است که مورد توجه شرکت توزیع برق شیراز قرار دارد.

کد خبر 1051739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha