سند تحول قضایی نگاه ویژه ای به ثبت اسناد و املاک دارد

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه سند تحول قضایی نگاه ویژه ای به ثبت اسناد و املاک دارد، گفت: حمایت از حقوق مالکیت اشخاص در ماموریت هفتم سند تحول قضایی باید توسط ثبت اسناد و املاک مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۸ اردیبهشت) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار کرد: قوه قضاییه در نظام اسلامی وظایف بسیار مهم و سنگینی دارد و این وظایف هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی بر آن تاکید شده و هم در اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری آمده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه انجام این وظایف و رسالت‌ها در قوه قضاییه تقسیم شده است، ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک، وظایف مهمی در تثبیت حقوق و تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد دارد که اگر این سازمان به خوبی وظایف خود را انجام دهد به بقیه سازمان‌ها و ادارات کمک می کند تا بهتر به وظایف خود عمل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه می‌تواند بهترین بهره‌برداری را از خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک در پیشگیری از وقوع اختلافات و ایجاد پرونده‌‎های قضایی انجام دهد، افزود: ثبت اسناد و املاک بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و اکنون خدمات ارزشمندی را با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و هوشمندسازی همگام با قوه قضاییه ارائه می دهد.

 

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: در سند تحول قضایی نیز نگاه ویژه ای به ثبت اسناد و املاک شده و وظایف مهمی بر عهده این سازمان قرار داده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه حمایت از حقوق مالکیت اشخاص در ماموریت هفتم سند تحول قضایی باید توسط ثبت اسناد و املاک مدیریت شود، گفت: چالش‌هایی در سند تحول قضایی یادآوری شده که یکی تزلزل مالکیت اموال غیر منقول است.

 

وی در پایان به ضعف در صیانت از حقوق در اجرای ثبت اشاره کرد و بیان داشت: در زمینه حدنگاری و کاداستر تحول بزرگی در کشور به وجود آمده و در استان نیز توفیقات خوبی داشتیم که امیدواریم ادامه پیدا کند.

 

«غلامرضا شهریاری» مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی هم در این آیین اظهار کرد: خوشحالم در این استان با کمبود کارمند توانستیم در بسیاری از شاخص‌ها استان اول به خصوص در حوزه صدور اسناد باشیم.

 

وی ادامه داد: در موضوع پرونده‌های اجرایی از ابتدای سال قبل تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ پرونده با رشد ۱۷۷ درصد ثبت شده است.

 

شهریاری افزود: در مدت یاد شده ۲ واحد ثبتی به بهره‌برداری رسید و بودجه تملک دارایی استان از ۶۰۰‌ میلیون تومان به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 

گفتنی است: در این آیین با حضور معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، «محمد محمدزاده» به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی معرفی و از خدمات «غلامرضا شهریاری» قدردانی شد.

کد خبر 1051757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha