پوستر جشنواره غواصان دریادل در زنجان رونمایی شد

همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت، پوستر جشنواره غواصان دریادل با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و جمعی از هنرمندان در زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این آیین بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره آنطور که شایسته شهدا است دین خود را به شهیدان ادا کنیم.

 

محمدربیع احمدخانی با اشاره به اینکه بحث شناساندن شهدا از تاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: این نهاد در حوزه شهدا و کنگره شهدا برنامه های متعددی را پیش بینی کرده و حتی تعدادی هم در حال اجرا است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه برنامه های استان در همه شهرستان‌ها برنامه های متعددی دارند که همه آنها به کنگره شهدا پیوست شده است، گفت: اما یکی از برنامه‌های تخصصی جشنواره فرهنگی و هنری نماز و دیگری هم جشنواره رمضان است.

 

وی با تشریح برنامه‌های کمیته فرهنگی، هنری و فضاسازی بیان کرد: این برنامه‌ها با هدف نشر و توسعه ارزش های والای فرهنگ و ایثارو شهادت، بیان حماسه ها وتولید آثار ماندگار فرهنگی وهنری،معرفی شهدا به عنوان الگوهای برتر در جامعه وتقویت گفتمان ایثار و شهادت واز خود گذشتگی در فضای فرهنگ عمومی تدوین شده  که با همت اصحاب فرهنگ وهنر و رسانه برای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی بااستفاده از پتانسیل وتوانمندی هنرمندان وهمکاری ادارات فرهنگی اجرایی خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان دیگر برنامه هنری این اداره کل را نخستین دوسالانه جایزه غزل منزوی اعلام کرد و گفت: این دوسالانه نیز در گستره ملی و با هدف گرامیداشت شاعر زنجانی حسین منزوی برگزار خواهد شد که هم اکنون در مرحله دریافت آثار است.

 

کد خبر 1051876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha