مساجد باید مرکز فرهنگ و هنر جامعه باشد  / اهانت به «فضولی» یک خطای فرهنگی است

بحرالعلومی گفت: مساجد باید مرکز فرهنگ و هنر جامعه باشد و در دین مبین اسلام رشد و تعالی اساس این فعالیت بود که باید در برنامه ریزی های کانون ها نیز این مسئله لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز (9 اردیبهشت ماه) در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: اهانت به شاعر بلندآوزه ای همچون «فضولی» یک خطای فرهنگی هست که نشان از بی اطلاعی نسبت به زندگینامه ایشان دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: بزرگترین فخر اشعار فضولی در مدح و ثنای حادثه کربلا است که باید مورد مطالعه جدی کارشناسان نیز قرار بگیرد.

 

وی اظهار داشت: بسیاری از اشعار فضولی در مورد ائمه اطهار (ع) مورد غفلت قرار گرفته و این مسئله موجب طرح چنین مطالب توهین آمیزی نسبت به این شاعر بلند آوازه شده است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: این شاعر اشعار بسیار ارزشمندی در مدح چهارده معصوم دارد و توانسته سبک زندگی و مسائل اخلاقی و رفتاری امامان معصوم را به خوبی بیان کند.

 

بحرالعلومی ادامه داد: همچنان که پاسخ این گستاخی از سوی نهادها و کارشناسان نیز داده شده است اشعار فضولی پیش از صائب تبریزی سروده شده است و هیچ ارتباطی معناداری در خصوص این سخنان کذب وجود ندارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: در این مقطع زمانی طرح چنین مطالب توهین آمیز باید از سوی دستگاه های ذیربط که به وحدت جامعه ایران ضربه می زند مورد توجه قرار گیرد تا شاهد چنین اشتباهات فاحش نباشیم.

 

بحرالعلومی بیان کرد: مساجد نقش تعیین کننده در تربیت شخصیت های بزرگ داشته و این فعالان مساجد بودند که  در روزهای سخت انقلاب اسلامی نیز جوشش و خیز عظیم ملت ایران را هدایت و راهنمایی کردند.

 

وی یادآور شد: مساجد باید مرکز فرهنگ و هنر جامعه باشد و در دین مبین اسلام رشد و تعالی اساس این فعالیت بود که باید در برنامه ریزی های کانون ها نیز این مسئله لحاظ شود.

کد خبر 1051989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha