افتتاح پیشخوان کتابخانه ای از روند ایجاد کتابخانه های عمومی جلوگیری می کند

مهدی نیا گفت: کتابخانه های عمومی جزء زیرساختهای فرهنگی مهم شهری هستند که ایجاد آنها در روند طولانی مدت توسعه شهری قرار گرفته است و افتتاح پیشخوان کتابخانه ای، ابتکار جالب اداره کل کتابخانه ها از این روند طولانی در کوتاهترین زمان جلوگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدهادی مهدی نیا» امروز پنج شنبه (۹ اردیبهشت) در مراسم افتتاح اولین پیشخوان کتابخانه ای خراسان رضوی که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ افتتاح شد؛ بیان کرد: توسعه یک شهر ابتدا زیرساختها و زیربناها در قالب خدمات زیربنایی مانند آب و گاز شکل می گیرد.

 

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مقدس مشهد افزود: بعد از استقرار جمعیت در پی ساخت و سازها رو بناها شامل مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی و به تناسب افزایش جمعیت خدمات دیگر نیز اضافه می شود.

 

وی با اشاره به روند طولانی افزایش خدمات زیرساختی دیگر افزود: کتابخانه های عمومی جزء زیرساختهای فرهنگی مهم شهری هستند که متاسفانه ایجاد آنها در روند طولانی مدت توسعه شهری قرار گرفته است.


مهدی نیا گفت: افتتاح پیشخوان کتابخانه ای، ابتکار جالب اداره کل کتابخانه های عمومی برای جلوگیری از این روند طولانی در کوتاهترین زمان ممکن است.


وی با بیان اینکه تعامل بین دستگاه های اجرایی فرهنگی شهر می تواند اتفاقات خوب دیگری را نیز رقم بزند، افزود: امیدوارم با ادامه این همکاریها خلاء کمبود کتابخانه های عمومی و پایگاه های فرهنگی در بین شهروندان که نتیجه آن افزایش سرانه مطالعه و رشد فرهنگی جامعه است، پر شود.

کد خبر 1052010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha