شب قدر فرصتی طلایی برای خودسازی و تحقق سبک زندگی اسلامی است

احسانی یکی از نتایج شب های لیله القدر را تحقق سبک زندگی قرآنی در جامعه دانست و گفت: لیله القدر فرصتی در جهت ترویج آموزه های قرآنی و سبک زندگی اسلامی است.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: شب های قدر فرصت ترویج سبک زندگی اسلامی است و باید این روحیه بعد از ماه رمضان هم ادامه داشته و از فرصت رمضان برای همه ایام سال بهره بگیریم.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه شب های قدر فرصتی برای داشتن ارتباط بهتر با خدای خود به ویژه برای جوانان که قلب های پاک دارند، افزود: شب های پرفضیلت قدر به عنوان یک شب خاص از سوی خداوند متعال برای بندگان تعیین شده و همه اعمال نیز ویژه و پاداشی مضاعف دارد.

 

وی با اشاره به اینکه شبهای قدر شب ارتباط با قرآن ناطق و سیره عملی و نظری امام علی (ع) نیز است ، اظهار داشت: در چنین شبهایی با خلوت گزیدن می توان به محاسبه نفس و اعمال و خوب و بد زندگی پرداخت و در دل شب با مناجات و بیداری به سرمایه ای معنوی دست پیدا کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به فرصت طلایی که در این ماه برای تقویت اراده نصیب بندگان می شود، گفت: کسی‌که در ماه رمضان با اراده خودش گناه نمی‌کند در غیر ماه رمضان هم می‌تواند از حرام اجتناب کند و اگر این مهم غیرممکن بود پس در ماه رمضان هم نمی‌توانست از خیلی اعمال چشم‌پوشی کند.

 

 وی یکی از نتایج شب های لیله القدر  را تحقق سبک زندگی قرآنی دانست و افزود: لیله القدر معرفت قرآنی، معرفت امام و ولایت و هم معرفت ادعیه است که سبک زندگی ما را اسلامی می کند.

 

احسانی با اشاره به اختصاص بخشی ازفعالیتهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به مسائل قرآنی اظهار داشت: همزمان در ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان های این استان و موسساتو  کانون های فرهنگی و هنری مساجد به صورت مجازی قرائت روزانه قرآن کریم انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

.

.

کد خبر 1052012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha