قرآن و پیامبر حکیم آمدند که مردم را به حکمت تربیت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خدای حکیم با فرستادن قرآن حکیم و پیامبر حکیم(ص) می‌خواهند که همه مردم در حد خود حکیم تربیت شوند و نسبت‌ به احکام و اخلاق اسلامی آگاه شده و به آن عمل کنند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند در قرآن مجید خود را حکیم معرفی می‌کند حکیم کسی است که کار و فعل و استوار است و براساس علم و دانایی قرار دارد.

وی افزود: همچنین خداوند متعال در قرآن مجید،  قرآن را کتاب حکمت و پیامبر(ص) را پیامبر حکیم معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: خدای حکیم با فرستادن قرآن حکیم و پیامبر حکیم(ص) می‌خواهند که همه مردم در حد خود حکیم تربیت شوند و نسبت‌ به احکام و اخلاق اسلامی آگاه شده و به آن عمل کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طبق آیات قرآن پدر حکیم با انوار حکمت فرزند خود را تربیت می‌کند، اظهار کرد: خداوند به این پدر و پسر ارزش بسیار می‌دهد و قسم می‌خورد کسی که دنبال تعلیمات حکیمانه پیامبر(ص) نرود به‌یقین پدری حکیم نیست، در زندگی آن‌ها خدا قیامت اخلاق دیده نمی‌شود و کارگر شکم، شهوت و دنیای فرزند است.

وی با بیان اینکه پدر حکیم مورد قسم خداست چراکه او به قیامت، خدا و معاد ایمان دارد، ابراز کرد: پس‌ از پیامبر(ص) تمام حکمت ایشان به امیرمؤمنان امام علی (ع) انتقال پیدا می‌کند، علم، عظمت و حکمت امیرمومنان امام علی (ع) آن‌چنان زیاد است که ۳۰۰ آیه در قرآن در شان ایشان نازل شده‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه امیرمؤمنان امام علی (ع) جان عالم هستند، گفت: پیامبر(ص) درباره امیر مؤمنان امام علی(ع) فرمودند ارزش‌های وجودی تو چنان زیاد است که نمی‌توانم تو را به هستی معرفی کنم می‌ترسم پس‌از من ترا به خدایی پرستش کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بر پدران واجب است در ارتباط با یک عالم ربانی حکیم شوند، اظهار کرد: پدر حکیم باید در انتقال حکمت خود صبر و استقامت داشته باشد و با حوصله و رأفت حکمت خود را به فرزندان انتقال بدهد.

وی با اشاره به فرمایشی از امیر مومنان امام علی (ع) خطاب به امام حسن(ع) خاطرنشان کرد: به خواسته‌های خدا پایبند باش که سعادت، خیر دنیا و آخرت را دریافت کنی، ساختمان دلت را با ذکر خدا آباد کن فقط به خدا تکیه و اعتماد کن چه ریسمان و وسیله‌ای بین تو و خداوند محکم‌تر از پناه بردن تو به او است.

کد خبر 1052021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha