۹ طرح اقتصادی در نهبندان به بهره برداری می رسد

بیکی گفت: امسال بیش از ۹ طرح اقتصادی در جهت اشتغال پایدار در شهرستان نهبندان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی»، امروز (۹ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرستان نهبندان اظهار کرد: رشد و توسعه اقتصادی به مدد تلاش کارگران است، لذا تجلیل از کارگران در روز کارگر، تجلیل از فرهنگ کار و تلاش است چرا که کارگران در جهت توسعه به عنوان یک بازوی پر توان در بخش های اقتصادی، توسعه ای و خدماتی زحمت می کشند.

 

فرماندار نهبندان یادآور شد: بعد از انقلاب صنعتی اروپا و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در دنیا، نظام سرمایه داری به وجود آمد و فردی مالک و دیگران برای او کار می کردند لذا در جهت طرح مطالبات کارگران ۱۱ اردیبهشت به عنوان روز کارگر معرفی شد.

 

بیکی با اشاره به نگاه عظیم الشان پیامبر اکرم(ص) نسبت به کارگر مبنی بر اینکه پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند، گفت: این مهم نشان دهنده جایگاه رفیع قشر کارگر و مولد است که باید توجه به آن ها بیشتر شود.

 

وی با بیان اینکه ویروس منحوس کرونا، اقتصاد کارگران را با مشکل مواجه کرده است، افزود: اما حمایت از این قشر در تمکین از فرمایشات رهبری و کمک های مومنانه در دنیا بی نظیر است که جای قدردانی از خیرین و جهادگران دارد.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: اگر بخواهیم به شکوفایی اقتصادی برسیم باید زیرساخت های معدنی که پیشران توسعه نهبندان هستند را توسعه دهیم نه زیر ساخت های بخش کشاورزی را چرا که با توجه به شرایط خشکسالی کشاورزی و دامپروری تبدیل به شغلی پر ریسک شده است لذا امسال اولویت مهم شهرستان، جایگزینی مشاغل دیگر حوزه های صنعتی، گردشگری و خدمات در روستاها است.

 

بیکی گفت: اواخر سال گذشته؛ پروژه رها شده سالن ورزشی کارگران نهبندان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دوباره آغاز شد که امیدواریم در نیمه اول سال جاری این پروژه تکمیل و در اختیار اقشار و واحدهای کارگری قرار بگیرد.

 

وی از بهره برداری تعداد زیادی واحدهای تولیدی و فرآوری در سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۹ طرح اقتصادی شهرستان در سال جاری در جهت اشتغال پایدار به بهره برداری می رسد.

 

وی از افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در نهبندان خبر داد و ابراز امیداور کرد در سال های آینده شاهد رشد اقتصادی خوبی در شهرستان باشیم.

کد خبر 1052061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha